مدیر کل بنیاد مسکن مازندران گفت: 100روستای مازندران طرح بازنگری انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدخانی نوذری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت دهه 100حساب امام (ره)اظهارکرد:در ابتدا بنیادمسکن متولی ساخت مسکن محرومان و توسعه آبادانی در روستاها شد اما در دوره 40 ساله انقلاب اسلامی تکالیف دیگری نیز به آن واگذارشد.

وی افزود:بازسازی مکان های آسیب دیده از بلایا و حوادث،تهیه و اجرای طرح های هادی و صدور مالکیت بناها و ساماندهی روستاها از جمله اقدامات بنیادمسکن است.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به اینکه از 3هزار و 200روستای مازندران،2700 روستا جمعیت بالای 20خانوار دارد، گفت:برای تمامی روستاهای بالای 20خانوار مازندران در برنامه پنجم تهیه طرح هادی انجام شده است.

خانی با بیان اینکه در تصویب طرح های هادی 7عضو اصلی داریم،خاطرنشان کرد:برای اجرای طرح هادی استعلامات لازم از این دستگاه انجام می شود.

وی افزود:بر اساس برخی شاخصه ها و رشد جمعیتی طرح های هادی اجرایی می شود.

خانی افزود:طرح های خوبی با افق 10ساله در مازندران در حال اجرایی شدن است و یک بازنگری 10ساله نیز برای طرح ها در نظرگرفته شده است.

مدیرکل بنیادمسکن مازندران تصریح کرد:سال گذشته در حدود 100روستا طرح بازنگری انجام شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در هزار و 500 روستا مازندران طرح هادی شروع شده است،خاطرنشان کرد:برای اجرای طرح هادی در 650 روستا در سال 97 ،97 میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شد.

وی افزود:اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی تخصیص مناسبی از این اعتبار انجام نشد در نتیجه با رایزنی بنیادمسکن با دهیاری ها قرارشد این امر مشارکتی انجام شود.

نوذری گفت:اکنون با مشارکت مردمی 80 درصد طرح های هادی سال 97 اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بوم گردی بنا به امر استاندار ورود جدی پیدا کردیم،یادآورشد: در فاز اول 126 روستا برای این امر در نظرگرفته شد که با نشست فرمانداران و مشورت با آنان این تعداد به 224روستا ارتقا یافت.

وی افزود:طی سه ماه اخیر این تعداد روستا بررسی شد ودر  نتیجه طرح برنامه ریزی و پیشرفت روستا با هدف بوم گردی در جهت ارتقای اقتصاد محلی تهیه شد.

خانی تصریح کرد:روستاهای هدف ما دارای ویژگی های فرهنگی مذهبی،گردشگری،کشاورزی،ورزشی،تجاری و...باید باشد.

مدیرکل بنیادمسکن استان مازندران با بیان اینکه برای 3 هزار و 200روستا مطالعات توسعه پایدار و سند اشتغال در حال انجام است،یادآورشد: اشتغال به واسطه بوم گردی نیز در این مطالعات گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه برای مقاوم سازی، تسهیلات از 25 میلیون تومان به 40میلیون تومان رسیده است،خاطرنشان کرد:واحدهایی که در بستر و حریم رودخانه هم هستند و خطر برای آن ها محرز شده به مکان دیگر انتقال می یابند.

خانی ادامه داد: واحدهایی که در معرض رانش نیز هستند پیش بینی شده هزار و 400 واحد باشند که معرفی شده برای جابه جایشان اقدام شود. 

وی تصریح کرد:230 واحد در سطح استان مقاوم سازی شده اند.

خانی گفت:سال گذشته 12 هزارجلد سند صادر شد تاکنون ۲۷۳هزارسند برای واحدهای شهری روستایی صادر شده است‌ و

100روستای مازندران طرح بازنگری انجام گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.