به گزارش ایرنا؛ در این مراسم که با حضور تنی چند از هنرمندان، بازیگران و کارگردانان سینمای ایران در شهر کتاب بابل برگزار شد، حاضران با یک دقیقه سکوت و ذکر فاتحه نام هنرمند برجسته سینمای ایران را گرامی داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم گفت : امروز سینمای ایران داغدار چهره فاخری است که شاگردان زیادی را در عرصه هنر سینما تقدیم ایران کرده است.
محمود شالویی اضافه کرد : هر چند یک ستاره درخشان در سینمای ایران افول کرد ، اما طلوع ستارگان دیگر که در مکتب این هنرمند رشد کرده اند این خلع را پر می کند.
وی گفت : در حال حاضر سینمای ایران در مسیر اوج و تعالی قرار دارد و شاگردان این چهره های فاخر این صنعت را در کشور پیش می برند که امیدواریم مسیر تعالی و پیشرفت همچنان پرفروغ ادامه یابد.
در این مراسم حاضران دفتر یادبودی را امضا کردند که قرار است در حاشیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش که نهم الی 13 اردیبهشت ماه جاری در بابل برگزار می شود به خانواده مرحوم مشایخی اهداء شود.
جمشید مشایخی 6 آذر 1313 در تهران متولد شد. او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.
این هنرمند سرشناس و پیشکسوت که به کمال الملک سینمای ایران نیز شهرت دارد در سال 1336 به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را آغاز کرد .
مرحوم مشایخی در سال 93 به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال 94 به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد.
«سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی » ، «آوار» ، «پدربزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «جرم»، «سیزده59» از جمله فیلم های سینمایی است که مشایخی در آن ایفای نقش کرد.
این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در 13 فروردین در سن 85 سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.
مراسم بزرگداشت استاد جمشید مشایخی پدر مهربان سینمای ایران با ابتکار دبیرخانه جشنواره فیلم وارش و موسسه شهر کتاب در بابل برگزار شد.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.