محمد خانی نوذری عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حدود 110 واحد مسکونی خسارت دیده مربوط به مناطق روستایی و بقیه در شهرهای زیرآب و پل سفید است.
به گفته وی 10 واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل تخریبی است و نیاز به نوسازی و باسازی دارد.
خانی نوذری گفت که احتمالا به دلیل بسته بودن راه برخی روستاهای کوهستانی و صعب العبور شهرستان سوادکوه احتمال افزایش آمار واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل وجود دارد.
بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران برای هر واحد مسکونی خسارت دیده از سیل 50 میلیون ریال کمک بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.
همچنین بر اساس همین مصوبه برای ساخت واحدهای مسکونی تخریبی هم 400 میلیون در روستاها و 500 میلیون ریال در شهرها تسهیلات ارزان قیمت داده می شود.
میزان تسهیلات پرداختی برای مرمت واحدهای مسکونی روستایی و شهری خسارت دیده هم بین 120 تا 150 میلیون ریال تعیین شده است.
کمک های بلاعوض معیشتی به خسارت دیدگان سیل در سوادکوه همزمان با تشکیل پرونده و تایید خسارت ها پرداخت می شود.
** جا به جایی واحدهای مسکونی در حاشیه رودخانه تلار
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران مهم ترین نگرانی فعلی در شهرستان سیلزده سوادکوه را استقرار واحدهای مسکونی در حریم رودخانه تلار بیان کرد و توضیح داد : در مجموع تاکنون حدود 500 واحد مسکونی ساخته شده در حاشیه رودخانه تلار شناسایی شد که نیاز است برای جلوگیری از خسارت های مجدد ساکنان این واحدها جا به جا شوند.
وی گفت : 40 واحد مسکونی در معرض خطر سیل قرار دارند که جا به جایی آنها فوریت دارد و رایزنی با مالکان برای جا به جایی در حال انجام است./
وی برنامه قطعی شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران را جا به جایی تمامی 500 واحد مسکونی حاشیه رودخانه تلار برشمرد و اظهار داشت : به هر خانوار حاشیه رودخانه علاوه بر کمک معیشتی بلاعوض 50 میلیون ریالی ، تسهیلات ارزان قیمت تعمیراتی و ساخت و نوسازی نیز داده خواهد شد.
در مازندران 120 رودخانه به طول هفت هزار کیلومتر وجود دارد. طبق آمار شرکت آب منطقه ای ، 6 هزار و 200 کیلومتر از مسیر رودخانه های استان مورد تصرف غیر مجاز قرار گرفته است.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.