حسین منفردی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: با وجود اینکه به دلیل سیل، میزان سفر به مناطق سیل زده باید کاهش یابد اما گردشگران در این استان حضور یافته اند.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل هدف ما استفاده از همه ظرفیت های استان در بخش های مختلف است و پدافند غیرعامل در گردشگری، نگاه آسیب شناسانه دارد، افزود: در این زمینه به زیرساخت ها می پردازیم تا میزان امنیت در جامعه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در برنامه بلند مدت، مازندران دومین استان است که مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل را به پایان رسانده است، ادامه داد: این طرح به ابعاد متعدد از جمله گردشگری می پردازد و در سال 97 حدود 28 میلیارد تومان برای ایمن سازی زیرساخت ها هزینه کردیم و در این زمینه رتبه نخست به دست آوردیم.
منفرد با اشاره به اینکه 15.7 درصد از اعتبارات کشور در این زمینه به مازندران اختصاص یافت، یادآور شد: در طرح جامع پدافند، همه مناطق گردشگری استان را شناسایی کردیم و از نظر اهمیت طبقه بندی شدند و در شورای پدافند غیرعامل استان به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه در کشور قبل از مازندران، استان کرمان این طرح را اجرا کرده بود، اظهار کرد: اجرای این طرح در مازندران مورد توجه سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه در اقدامات کوتاه مدت در تمام شهرستان ها، مکان اسکان اضطراری و موقت را شناسایی کردیم، افزود: اسکان اضطراری برای زمان حوادث و اسکان موقت برای حضور گردشگران است که از نظر رفاه و انتظامی بررسی می کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل نگاه پیشگیرانه دارد و جزو نخستین دستگاه هایی بودیم که در ساعت های اولیه وقوع سیل در مناطق سیل زده حضور یافتیم.
وی با بیان اینکه 29 اسفند همه کارشناسان اداره کل با رویکرد آسیب شناسانه وارد مناطق سیل زده شدند، افزود: این اقدام با هدف ارزیابی عملکرد دستگاه ها در خدمات رسانی و شناسایی ضعف های زیرساخت ها بود.
منفرد در پایان گفت: سیل یک میدان واقعی و عملی بود تا عکس العمل دستگاه ها و میزان هماهنگی بین بخشی را بسنجیم.
9927/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.