دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد مسافران مقیم از 24 اسفند تا سوم فرودین به 4 میلیون و 496 هزار و 207 نفر رسید که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف الله فرزانه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه تعداد مسافران شب اقامت از مرز سه میلیون گذشت اظهار کرد: تعداد مسافران مقیم از 24 اسفند تا سوم فرودین به 4 میلیون و 496 هزار و 207 نفر رسید که نسبت به مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی شمار بازدیدکنندگان از جاذبه های فرهنگی و طبیعی و گردشکری مازندران را 992 هزار 90 نفر اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران تعداد بازدید نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانی را یکهزار و 795 مورد اعلام کرد و گفت: 38 هزار و 500 نفر از 19 پایگاه و موزه های مازندران بازدید کردند.

وی افزود: همچنین 275 گردشگر خارجی در این چند روز از موزه ها و سایت موزه های مازندران دیدن کردند.

بوم گردی ظرفیتی خوب در گردشگری

فرزانه با تاکید برتوسعه گردشگری روستایی با تاکید بر بوم گردی گفت: با توسعه بوم گردی ضمن ارتقاء و تقویت اقتصاد روستا می توان بر نشاط اجتماعی و فرهنگ روستایی افزود و غذاهای بومی و محلی را هم به مسافران و گردشگران معرفی کرد.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با یادآوری اینکه تاکنون برای 121 واحد بوم گردی پروانه صادر شده است ، ادامه داد: 314 پرونده دیگر بوم گردی نیز در حال بررسی است.

وی تعداد گردشگران و بازدید کنندگان روستاها در همین بازه زمانی 383 هزار و 395 نفر اعلام و تصریح کرد: 666 هزار 128 نفر از گردشگران در روستاهای مازندران اقامت کردند.

فرزانه افزود: برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های متنوعی برای سال جدید در نظر گرفته شده است که اکثر آن‌ها ریشه در تاریخ و سنت و فرهنگ بومی مازندران دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:میزان خسارت سیل اخیر استان به ابنیه، زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری در حال بررسی است.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که علاوه بر جاذبه های طبیعی و خدادادی جنگل ، وجود اقامتگاه های بوم گردی باعث شده تا مسافران زیادی را به سمت خود جلب و جذب بکند .


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.