مهدی غلامیان ظهر پنجشنبه یکم فروردین به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف اکنون در جاده کندوان حوالی پیچ سرهنگ تا پل زنگوله در حال باریدن است و پدیده مه غلیظ نیز در این محور مشاهده می شود.
وی افزود: در جاده هراز نیز از سه راهی لاسم تا منظریه بارش برف آغاز شده است و در حوالی پلور تا گالری امامزاده هاشم مه غلیظ وجود دارد.
کارشناس راهداری مازندران گفت: در محور سوادکوه نیز در محدوده گدوگ پدیده مه غلیظ و بارش برف مشاهده می شود که سبب کندی حرکت خودروها شده است.
غلامیان همچنین با بیان اینکه در باقی جاده های استان نیز آسمانی ابری و باران پراکنده جریان دارد، اعلام کرد که اکنون ترافیک نیمه سنگین و پرحجم در سه مسیر مواصلاتی مازندران به پایتخت مشاهده می شود.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر کاهش بارندگی و سرمای هوا از عصر امروز، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به ویزه مسیرهای کوهستانی رانندگی کرده و خودروهای خود را به وسایل زمستانی مجهز کنند.
کارشناس راهداری مازندران هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان به شدت لغزنده است و از رانندگان درخواست کرد فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل کنند.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری هوا همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه بوده است از اواخر امروز از استان خارج می شود و مردم استان ومسافران شاهد افزایش دما و کاهش ابرناکی خواهند شد.
اکنون آلاشت سوادکوه با یک درجه سانتیگراد سردترین و بابلسر با 12 درجه بالای صفر گرم ترین جاهای استان هستند.
مازندران 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که از این مقدار حدود یک هزار کیلومتر در مسیر استان های همسایه است و بر اساس آمارهای رسمی، روزانه دو میلیون دستگاه خودرو در جاده های این استان تردد می کنند.
بر اساس آخرین گزارش ها در سه روز آغازین تعطیلات نوروزی از 27 اسفند 97، تاکنون بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر شب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.