سرهنگ علیرضا قدمی ظهر جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که در حال حاضر بارش نسبتا شدید برف در محور کندوان حوالی هزار چم تا دهانه جنوبی تونل در حال باریدن است و در باقی مسیر این محور شاهد بارش باران هستیم.
وی افزود: در محور هراز نیز از آب اسک تا منطقه پیست آبعلی بارش سنگین برف آغاز شده است و در حوالی پلور تا گالری امامزاده هاشم مه غلیظ وجود دارد.
سرهنگ قدمی گفت : بارش باران در تمامی محور فیروزکوه مشاهده می شود و در محدوده گردنه گدوک بارش برف همراه با مه غلیظ گزارش شده که سبب کندی حرکت خودروها شده است.
فرمانده پلیس راه مازندران همچنین با بیان اینکه در باقی جاده های مواصلاتی استان نیز بارش باران مشاهده می شود، اعلام کرد که در حال حاضر ترافیک سنگینی در جاده های مازندران وجود ندارد اما به دلیل بارش باران تردد به کندی انجام می شود.
قدمی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر افزایش بارندگی در و برودت دما از عصر امروز ، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
فرمانده پلیس راه مازندران همچنین هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا اوایل روز شنبه در این خطه شمال کشور ادامه دارد، اما از امشب تا صبح شنبه شدت این سامانه بیشتر است.
در حال حاضر بلده نور با 2 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گلوگاه با 15 درجه گرم ترین نقاط استان هستند.
مازندران حدود 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که از این میزان حدود یک هزار کیلومتر محور مواصلاتی با استان های همسایه است و بر اساس آمارهای رسمی، روزانه 2 میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد می کنند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.