به گزارش خبرنگار ایرنا ، یحیی صالح طبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : حدود 380 نیروی اورژانس در 90 پایگاه شهری، جاده ای و روستایی مازندران فعالیت می کنند در حالی که بر اساس تعریف استاندارد نیرو این تعداد باید بیشتر از یکهزار نفر باشد .
وی ادامه داد : کمبود نیرو در پایگاههای اورژانس مازندران باعث شده تا نیروهای موجود با حداکثر توان و حتی فراتر از آن کار کنند .
رئیس اورژانس مازندران گفت : مجوز جذب حدود 50 نیروی شرکتی در اورژانس استان گرفته شد که با جذب این نیروها بخشی از کمبودها در این زمینه جبران خواهد شد .
وی همچنین از کمبود تجهیزات از جمله نداشتن موتورآمبولانس به عنوان دیگر مشکل یاد کرد و توضیح داد : با توجه به حجم بالای ترافیک و قفل شدن مسیرها بویژه شهرهای ساحلی ، موتورآمبولانس گزینه مطلوب برای ارائه خدمات سریع به مصدومان است .
صالح طبری افزود : در حال حاضر 2 دستگاه موتور واحد نظارتی اوژانس مازندران با تغییر وضعیت به عنوان موتور آمبولانس در شهرهای بابلسر و محمودآباد فعالیت می کنند ، در حالی که استان به 20 دستگاه موتورآمبولانس دیگر نیاز دارد تا بتواند خدمات کافی را ارائه بکند .
وی ادامه داد : هر چند با وجود کمبودهای موجود ، اورژانس مازندران سعی کرده تا برای کیفی سازی خدمات امکانات و تجهیزات را به روز و نونوار کند که از آن جمله اضافه شدن 50 دستگاه آمبولانس به این سیستم بود .
صالح طبری همچنین از مجهز شدن تمامی آمبولانس های اورژانس مازندران به سیستم گرفتن نوار قلب از بیماران قلبی و ارسال به پزشکان متخصص خبرداد و گفت : همچنین آمبولانس ها به سیستم هایی مجهز شدند که به صورت یک تخت آی سی یو به بیماران می توانند خدمات بدهند .
اورژانس مازندران بیش از 80 پایگاه دارد که روزانه سه هزار تماس تلفنی ورودی و خروجی به مرکز ارتباطات این نهاد گرفته می شود .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.