به گزارش ایرنا سرهنگ سعید دادگر روز سه شنبه در مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس که در دبستان 17 شهریور بیرجند برگزار شد اظهار داشت: یکی از اهداف و برنامه های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال های اخیر ایجاد و تقویت همیاران پلیس بوده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 234 تن در راه های برون شهری و داخل شهری استان خراسان جنوبی کشته و پنج هزار و 702 نفر مجروح شدند که 50 درصد تصادفات منجر به فوت بین معابر اصلی است و بیشتر تصادفات مربوط به واژگونی خودرو است.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: همراهی و مساعدتی که نهاد مقدس آموزش و پررورش و صدا و سیما در کنار پلیس انجام می دهند، کار مشارکتی و تاثیرگذاری در کشور رقم خورده و امیدواریم این فضا بیش از قبل دنبال شود.
وی گفت: برکت کار ما به واسطه قلب پاک کودکانی است که از سال 1386 کنار پلیس آمده و همیار پلیس شدند و احساسات و تفکر بین رانندگان را برانگیختند که کار زیبا و نمادین بود.
سرهنگ دادگر ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و ایمنی را از اثرات همکاری بین بخشی آموزش و پرورش و پلیس عنوان کرد و گفت: از دیروز تا امروز 2 واژگونی و 2 فوتی در خراسان جنوبی داشتیم که به دلیل بی توجهی راننده بود.
وی بیان کرد: ایجاد مسئولیت پذیری، خودباوری و قانون پذیری بین کودکان از اثرات طرح همیاران پلیس است و 86 درصد والدین امروز به پلیس یاران واکنش مثبت در داخل خودرو نشان می دهند.
وی افزود: 10 میلیون همیار پلیس و 100 هزار نفر همکار پلیس در اداره های کل آموزش و پرورش شامل فرهنگیان در سطح کشور داریم که به عنوان یک ناظر بر رفتار رانندگان به پلیس کمک می کنند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: جلسات بین بخشی پلیس و آموزش و پرورش استان باید افزایش یابد و در ایام نوروز بخش عمده ای از بار ترافیکی استان های جنوب کشور روی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی است.
وی افزود: از نهادهای مختلف مثل آستان قدس رضوی تقاضای کمک کردیم که بسیاری از مسافران زائران امام رضا (ع) هستند و باید ایستگاه های بین راهی ایجاد شود که اقدامات خوبی در این بخش در حال انجام است.
سرهنگ دادگر با اشاره به ضرورت اهمیت توجه همگانی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: مطابق برنامه ریزی ها به دنبال این هستیم که میزان تصادفات و تلفات جاده ای را به طور محسوسی کاهش دهیم که البته تحقق این مهم نیازمند همکاری مردم با پلیس و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است.
در این آیین از همیاران پلیس نمونه تقدیر و به همیاران حاضر حکم همیار پلیس اهدا شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.