به گزارش خبرنگار ایرنا، شمس الله شریعت نژاد روز پنجشنبه در دهمین جلسه شورای اداری استان مازندران که با حضور استاندار در تنکابن برگزار شد، به برخی از مشکلات شهرهای غرب مازندران اشاره کرد و افزود: عدم احداث پل توکله ، عدم اماده سازی سردهنه های زراعی، کمبود نیروی انسانی متخصص در بیمارستانها و مراکز درمانی منطقه، عدم بهره برداری از راه های کنارگذر شهرهای غرب استان، بلاتکلیفی جاده در حال احداث تنکابن و الموت و قزوین، بخشی از مشکلات این منطقه است.
وی گفت: عدم تفویض اختیار به مدیران دستگاه های شهرستان تنکابن، عدم تشکیل جلسه کمیسیون ماده 99 طی هشت ماه گذشته، بروکراسی اداری جهت جذب سرمایه گذار در بخش های تولیدی و اشتغال، تخریب جنگل و قاچاق چوب های جنگلی و دادن تسهیلات کم بهره به ساکنان مناطق سیل زده از دیگر مشکلات این منطقه بیان کرد.
وی با اشاره به مشکلات بیماران خاص در منطقه گفت: به دلیل نبود مرکز پرتو درمانی در این منطقه بیماران مجبورند به استان های هجوار و شهرهای مرکز استان برای درمانی مراجعه می کنند که مشکلاتی را برای ان خانواده ها ایجاد کرده است.
وی خواستار ایجاد دانشگاه علوم پزشکی غرب مازندران در رامسر شد ، افزود: با ایجاد این دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متخصص مشکلات بیماران این منطقه به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
وی به افتتاح بیمارستان شهرستان عباس اباد اشاره کرد و گفت: این بیمارستان با وجود شش ماه از افتتاح ان به دلیل کمبود نیروهای متخصص هنوز در پذیرش بیماران دچار مشکل است.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت ها این شهرستان گفت: به رغم مشکلات در حوزه های اقتصادی و هجمه های سنگین دشمنان، مسیر خدمات رسانی به مردم متوقف نشده است.
سیدامیر حسینی جو افزود : در 4 سال اخیر 460 میلیارد تومان برای پروژه های زیر ساختی برق و 70 میلیارد تومان برای گازرسانی سرمایه گذاری شده است.
وی گفت : در حوزه اب رسانی پروژه مطالعاتی سد ازارود در حال اتمام است به زودی مراحل اجرایی ان اغاز خواهند شد و مردم منطقه از نعمت ان بهره مند خواهند شد.
به گفته وی، در حوزه اب روستایی به دلیل تعدد روستاها و مشکلات ناشی از کمبود آب در این مناطق نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی هستیم.
فرماندار ویژه تنکابن به برخی از مشکلات شهرستان اشاره کرد وگفت : اماده نشدن سردهنه ها در سال زراعی جدید ، مشکل زباله بویژه در ایام نوروز و کمبود امکانات درمانی در بیمارستان از حمله مشکلات این شهرستان است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی پور اکبر امام جمعه شهرستان تنکابن به مشکلات صادر کننندگان غیرنفتی غرب استان اشاره کرد وگفت: صادر کنندگان کیوی ، مرکبات و گل و گیاه برای تهیه مجوز صادرات و همچنین قرنطینه با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با ایجاد یک دفتر فعال و قوی در غرب استان مشکلات انان برطرف شود.
وی گفت : سیل اخیر علاوه بر خسارات زیاد ، نعمات الهی بسیاری داشت که از جمله ان انباشت چوب در رودخانه بود که پس از جمع اوری و فروخته شدن به خزانه دولت واریز شد که امیدوار بودیم این درامد برای این منطقه هزینه می شد.
وی همچنین قاچاق چوب را از مشکلات دیگر منطقه بیان کرد و گفت : قاچاق چوب بطور گسترده در غرب استان در حال انجام است که باید مبارزه جدی در این زمینه صورت گیرد تا جنگل های شمال بیش از این دچار تخریب نشوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم در این جلسه با اشاره مراکز درمانی غرب استان گفت: بیمارستان عباس آباد تنها بیمارستانی که در سال جاری در استان مازندران به بهره برداری رسید و در حال حاضر بخش های اورژانس ، درمانگاه ، رادیولوژی و ... فعال و بدنبال جذب متخصص برای فعال سازی بخش های دیگر این بیمارستان هستیم .
وی اعزام بیماران به مراکز درمانی سایر شهرها و استانها را طبیعی دانست و گفت: از 64 نیروی متخصصی که برای مازندران جذب شد 33 نفر به مراکز درمانی شهرهای غزب مازندران مشغول به کار شدند.
وی به پیشرفت فیزیکی 68 درصدی بیمارستان 205 تختخوابی تنکابن اشاره کرد و گفت: ساخت و تکمیل این بیمارستان از وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی منتقل شد که امیدواریم با این انتقال هرچه زودتر این بیمارستان تکمیل و راه اندازی شود.
همچنین در این جلسه چند نفر از مدیران کل دستگاه های مختلف توضیحات لازم در خصوص مشکلات و خواسته های مدیران این منطقه بیان کردند.
7513/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.