به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنوره از 18 اسفند آغاز به کار کرد و سه روز هم آثار عکاسان از پرندگان مهاجر به نمایش گذاشته شد.
در نخستین دوره این جشنواره یک هزار و 153 اثر از عکاسان و هنرمندان استان وارد دبیرخانه شد که از این تعداد 655 اثر به مرحله داوری رسید و 30 اثر به عنوان برگزیده معرفی و تجلیل شد.
همچنین در حاشیه این جشنواره از تمبر درنای سیبری رونمایی شد.
هیات داوران عکس های ارسالی یاسر عموزاد از بهشهر ، محمد رضایی از ساری و محسن غلامی از بابلسر را به ترتیب به عنوان برترین های اول تا سوم بخش عکاسی حرفه ای معرفی کرد و مقام برتر بخش عکاسی با موبایل نیز به مهدی نیک نژاد رسید.
شهرستان ساحلی فریدونکنار با داشتن تالاب معروف سرخ رود و با جمعیت حدود 60 هزار نفر هر ساله میزبان بیش از نیمی از پرندگان زمستان گذران مازندران است که از شمالگان و عمدتا از سیبری به این منطقه مهاجرت می کنند.
تالاب بزرگ فریدونکنار به مساحت پنج هزار و 700 هکتار با مجموعه متنوعی از گیاهان و جانوران نادر آبزی در حال حاضر یکی از غنی ترین اکوسیستم های تالاب شمال ایران است.
همه ساله در زمستان 150 گونه پرنده زمستان گذران با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار بال به تالاب و آببندان های مازندران از جمله تالاب های بین المللی فریدونکنار می آیند.
9919/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.