محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: افراد دارای پروانه صید می توانند تا 30 بهمن ماه با رعایت ضوابط و شرایط به صید این پرنده اقدام کنند.
وی افزود: سهره باید با تور و به صورت زنده و در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنچشنبه صید شود و به دلیل صدای آهنگین و سیمای زیبا مورد توجه است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس فروخته می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط یست آستارا از صدور 179 پروانه شکار با اسلحه در سال جاری برای شکارچیان خبر داد و بیان کرد: شکارچیان از طلوع تا غروب روزهای پنجشنبه و جمعه تا 30 بهمن به شکار پرندگان اقدام کنند.
وی بیان کرد: پرندگانی نظیر کبک، خوتکای سرسبز، چنگر، اردک نوک پهن، ابیا، غاز خاکستری، گیلار و فیلوش شکار می شوند و شکار اردک سرحنایی و قرقاول ممنوع است.
روشنی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه علائم آنفلوآنزای پرندگان، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست آستارا اطلاع دهند.
وی گفت: علائم و نشانه های آنفلوآنزای پرندگان به طور معمول طی دو تا پنج روز بعد از عفونت آغاز می شود و سرفه، تب، آبریزش و دردهای عضلانی از علائم آن است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز گیلان واقع شده و پنج رشته رودخانه، تالاب و مناطق جلگه ای آن، محل زمستان گذارنی پرندگان مهاجر است.
7105/ 7124/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.