علی اکبر زلیکانی گفت: تا زمانی که دولت ها، به شهرداری ها و مدیریت شهری در پیشبرد اهداف خود نقش ندهند برای شهرداری ها درآمد پایدار ایجاد نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی اکبر زلیکانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه عملیات نهضت آسفالت در سال 98 بطور جدی دنبال می شود اظهار کرد: طی سال 97 نیز پروژه های خوبی همچون پروژه تونل شهید علمدار در جهت حل معضل ترافیک عملیاتی و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به دیگر پروژه های در دست احداث شهرداری ساری افزود: پروژه باغ بانوان ساری در مراحل نهایی قرار دارد و در روزهای آینده به بهره برداری می رسد.

نائب رئیس شورای شهر ساری  با بیان اینکه آسفالت معبر شهری، ادامه مسیر بلوار داراب بعد از پل کابلی، فاز 2 پارک ملل از پروژه های دارای اولویت در سال آینده است، گفت: تمامی این پروژه ها با پیوست ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در حال انجام است.

 برخی از نمایندگان به دنبال نمایش هستند

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه گزینه هایی باید برای مجلس انتخاب شوند که "شومن" نباشند، افزود: برخی از نمایندگان به دنبال نمایش هستند.

زلیکانی با اعلام نارضایتی از عملکرد دولت و مجلس تصریح کرد: مشکل اشتغال و معیشت مردم در شرایط فعلی بر این موضوع صحه می گذارد حتی برخی از نمایندگان موقع انتخابات قول هایی دادند اما نتوانستند به قولهایشان جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که از لیست امید در ساری و میاندرود به عنوان نماینده مردم انتخاب شدند و حتی مدعی هستند با استاندار ارتباط خوبی دارند اما پاسخگو نیستند، خاطرنشان کرد:از سویی از منافع حامی دولت بودن استفاده می کنند و از سوی دیگه چهره منتقد به خود می گیرند.

زلیکانی به پروژه ناتمام ساری-تاکام اشاره کردو یادآور شد: به دلیل تاخیر در روند اجرایی این پروژه مهم ،ما همچنان شاهد  حوادث ناگوار در این مسیر هستیم.

نائب رئیس شورای شهر ساری گفت:به نظر می رسد در انتخابات آینده مردم با تجربه بهتری ورود پیدا کنند،اگر چه می طلبد تا تحصیل کرده ها در این حوزه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند اتفاق ناگوار گذشته اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به عدم حضور شهردار ساری در جلسات شورا یادآور شد : شهردار ساری اگر در جلسات شورا شرکت نکند اما پاسخگوی اعضای شورا است .

انتقادات غیر مغرضانه شورا به شهرداری

زلیکانی با بیان اینکه انتقاد باید سازنده، کارشناسی شده و با ارائه راهکار باشد، افزود: شورا انتقادات کارشناسانه به شهرداری دارد و انتقادات ما مغرضانه نیست.

وی با اعلام اینکه از گروه بازی ها خسته شدم تاکید کرد:به کسی اجازه نمی دهیم از تریبون شورا برای تخریب استفاده کند ضمن اینکه معتقدم اگر عبوری وارد جریانات سیاسی نشود محبوبیتش در بین مردم بیشتر است.

زلیکانی با اشاره به رشد بودجه شهرداری در سال 98 گفت: بودجه سال آینده انقباظی بسته شده است زیرا مشکلات زیادی وجود دارد و با تامل بیشتری سعی در تصویب بودجه داشتیم.

وی به 130 میلیارد تومان متمم بودجه سال 97 اشاره و از تحقق بودجه صد درصدی شهر ساری خبر داد.

ایجاد درآمد پایدار در گرو نقش دهی دولت به شهرداری ها

نائب رئیس شورای شهر ساری ایجاد درآمد پایدار را لازمه فعالیت های شهرداری دانست و ادامه داد: تا زمانی که دولت ها، به شهرداری ها و مدیریت شهری در پیشبرد اهداف خود نقش ندهند برای شهرداری ها درآمد پایدار ایجاد نمی شود.

زلیکانی با انتقاد از اینکه استاندار سابق حتی یک نشست با شوراها نداشت، گفت: ما کجای کار قرار داریم وقتی به ما نقش نمی دهند.

نمره 10 خروجی کارنامه شورای شهر

وی در بخش دیگر از سخنانش در ارزیابی عملکرد شورای شهر گفت: به خودمان نمره 10 می دهیم اما مثل دولت و مجلس رفوزه هم نمی شویم چرا که وضعیت ما از دولت و مجلس بهتر است حداقل به بخشی نیازهای مردم به ویژه در زمینه اشتغال پاسخ دادیم.

نیروگاه زباله سوز ساری بدون مطالعات فاز صفر بوده است

زلیکانی به پروژه نیروگاه زباله سوز اشاره کرد و گفت: در کشور ایران مطالعات فاز صفر نداریم و این نیروگاه نیز بدون مطالعات فاز صفر کلنگ زنی شده است و در شرایط فعلی به نظر می رسد این پروژه به سختی تا پایان سال 98 به پایان برسد.

وی فساد را بزرگترین اشکال در سیستم اداری دانست و تصریح کرد: وضعیت فساد در سیستم اداری ما خوب نیست .

زلیکانی نظارت شورا بر عملکرد شهرداری را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: البته دستگاه های زیادی بر عملکرد شهرداری نظارت می کنند ، نظارت نیز نیاز به زمان دارد.مجلس نیز در حوزه نظارت بر شوراها رفوزه شده است.

نائب رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: بر آنیم ساری را به شهر گردشگر پذیر تبدیل کنیم تا در ارتقای رونق اقتصادی سهیم باشیم البته تا قبل از این دوره شورا ،ساری مقصد گردشگری نبود اما هم اکنون با وجود جاذبه های گردشگری در این شهر میزان استقبال مسافران افزون شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.