نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از نگاه بسیاری از کارشناسان محیط زیست انتقال آب دریای خزر به سمنان غیر عملی است.

به گزارش خبرنگار،علی اسماعیلی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات ارشاد برگزار شد، درباره طرح موضوع انتقال آب خزر به سمنان اظهار کرد: انتقال آب دریای خزر از قبل مطرح بود تا اینکه در سفر رئیس جمهور به سمنان باری دیگر این مسئله عنوان شد اما بسیاری از کارشناسان محیط زیست اعلام کردند که انتقال آب دریای خزر غیر عملی است.

وی افزود: به نظر همین کارشناسان این طرح پیوست ،اقتصادی ،محیط زبست و اجتماعی ندارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکالاتی زیادی بر اجرای این طرح وجود دارد گفت: نخست اینکه به لحاظ زیست محیطی ،طبیعت تحت الشعاع تخریب قرار می گیرد و دیگر اینکه انتقال آب از سطح 26 متری به 2300 متر ارتفاع مشکل است و تعبیه کردن حوضچه برای پمپاژ آب هزینه زیادی دارد.

وی ادامه داد:آبهای استان از سرشاخه های البرز وارد می شود ،اکنون که با خشکسالی مواجه هستیم اجرای این طرح با مشکل مواجه می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه 5 میلیارد تومان برای مطالعه این طرح پیش بینی شده است،تصریح کرد: در سال 94 بر اساس برآوردی که شد 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه می شود.

وی یادآور شد: مجمع نمایندگان استان مازندران ،گلستان و گیلان همه بصورت هم افزایی برای اینکه این اتفاق نیفتد؛ تلاش کردیم، متاسفانه عملی نشد اما این اتحاد و همدلی نمایندگان شمالی سبب شد تا افکار عمومی از جمله تشکل های زیست محیطی تحت تاثیر این حرکت قرار گرفته و پیگیر این موضوع شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: در سال 70 کشور از 80 میلیون هکتار جنگل برخوردار بوده است اما این میزان امسال به 12 میلیون هکتار کاهش پیدا کند اگر این روند ادامه پیدا کند همین میزان منابع طبیعی را از دست خواهیم داد.

اسماعیلی گفت: افتادن درخت و سردرختی احتمال آتش سوزی وجود دارد بنابراین باید جمع اوری شود و حتی در کارخانه ها از جمله کارخانه صنایع چوب و کاغذ استفاده شود.

وی به مشکل زباله در استان اشاره کرد و افزود: امسال یکهزار میلیارد تومان بودجه برای حل مشکلات استان پیشنهاد شده است ،استان مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد اما به دلیل حضور گردشگران و مسافران چند برابر جمعیت استان خدمات می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.