به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل بهزیستی مازندران در مراسم افتتاح این مرکز گفت : یکی از رویکردهای جدید بهزیستی این است که سالمندان در یک فضایی همانند خانواده نگهداری شوند و روابط اجتماعی گذشته خود را حفظ کنند.
سعید آرام افزود : در این مرکز، سالمندانی که توانایی زندگی مستقل و انجام امورات شخصی خود را دارند از مراکز شبانه روزی جدا شده و در این خانه زندگی می کنند.
وی اظهار داشت : در اولین مرکز حمایتی سالمندان مازندران در بابل 10 سالمند که در مراکز شبانه روزی بهزیستی مازندران بودند منتقل شدند که در این خانه همانند افراد عادی از پارک، سینما، استخر و دیگر تفریحات استفاده می کنند.
او افزود : در حال حاضر 15 مرکز روزانه و پنج مرکز شبانه روزی در مازندران از سالمندان نگهداری می کنند.
آرام گفت : حدود یکهزار و 100 سالمند اعم از مرد و زن در این مراکز نگهداری می شوند که سهم پنج مرکز شبانه روزی 280 سالمند است.
وی افزود : 80 درصد از سالمندانی که در مراکز شبانه روزی زندگی می کنند به صورت مستقل نمی توانند زندگی کنند و به علت بیماری و یا کهولت سن قادر به انتقال به این مراکز حمایتی نخواهند شد.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : این مراکز توسط بخش خصوصی و با قراردادی که با اداره کل بهزیستی مازندران منعقد می شود از این 10 سالمند نگهداری می کنند.
وی افزود: امیدواریم در دیگر شهرهای استان مازندران نیز بتوانیم چنین مراکزی را راه اندازی کنیم تا سالمندان در یک خانه همانند افراد عادی به زندگی خود ادامه دهند.
بر اساس امارهای رسمی از جمعیت بیش از سه میلیون و 300 هزار نفری استان مازندران حدود 12 درصد سالمند هستند.
اولین مرکز حمایتی سالمندان مازندران در بابل در یک واحد مسکونی به مساحت 450 متر مربع با حضور سالمند راه اندازی و افتتاح شده است.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.