به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساخت پل در پل سفید بخشی از کارهای باقی مانده برای تکمیل طرح چهار بانده کردن جاده قائمشهر به تهران است که از سال 83 کلید خورده بود.
جاده قائمشهر به تهران که بار اصلی هدایت ترافیک خودروهای سنگین را در ایام تعطیل سال بر عهده دارد، 190 کیلومتر طول دارد که 85 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران واقع است.
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران همزمان با آغاز ساخت پل در این مسیر به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل وجود یک پل کم عرض در ورودی شهر پل سفید تنها برای 2 خودرو به صورت رفت و برگشت امکان تردد وجود دارد و به همین دلیل هم این مقطع از مسیر جاده قائمشهر - تهران همواره با مشکل ترافیک سنگین مواجه است .
غلام عباس رستمی افزود: پل کنونی ورودی شهر پل سفید جوابگوی حجم زیاد تردد خودروها بویژه در ایام تعطیل و با توجه به چهار بانده شدن این مسیر نیست و به همین دلیل هم ساخت پل جدید به صورت چهار خطه در دستور کار قرار گرفته است .
وی با اعلام این که کار ساخت پل جدید با اعتبار ملی 460 میلیارد ریالی پیش بینی شده به مدت 2 سال زمان می برد، گفت: این پل به صورت چهار خطه احداث و در این حالت امکان تردد خودروهای بیشتر در این پل فراهم می شود که با بهره برداری آن ، گره ترافیکی منطقه برطرف خواهد شد .
رستمی همچنین از مطالعه و بررسی طرح زیرگذر در منطقه چای باغ جاده قائمشهر - تهران خبر داد و گفت: در این منطقه نیز به دلیل بار ترافیکی ساخت زیر گذر پیشنهاد شد که پس از بررسی وارد فاز اجرایی می شود.
تعریض جاده سوادکوه به طول حدود 85 کیلومتر به عنوان بخشی از جاده سراسری تهران – قائمشهر در چهار قطعه تعریف شد که شامل تعریض گدوک به پل سفید به طول 39 کیلومتر، پل سفید به قائمشهر به طول 21 کیلومتر ، قطعه سوم الف پل سفید به قائمشهر به طول پنج کیلومتر و قطعه سوم ب پل سفید به قائمشهر به طول 19 کیلومتر است.
جاده قائمشهر – تهران به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد کشور به شمار می رود که در طول سال هموطنان زیادی از این مسیر برای رسیدن به دیگر نقاط کشور استفاده می کنند.
علاوه بر این عبور قسمت هایی از این جاده از درون شهرهای شیرگاه ، زیراب و پل سفید و روستاها باعث شده تا مردم ساکن دراین مناطق به علت حجم بالای ترافیک متحمل مشکلاتی شوند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.