به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز یکشنبه در نشست فرمانداران استان مازندران که با حضور وزیر کشور در رامسر برگزار شد، افزود:‌ باید به سمت و سوی تعریف منابع درآمدی پایدار تلاش کرد و درآمد دهیاری ها و شهرداری ها باید از دولت قطع شود چرا که چنین رویکردی یک نگاه راهبردی صرف نیست.
وی با معرفی ظرفیت های استان های شمالی بویژه مازندران برای الگو شدن در این زمینه، گفت: این استان از موقعیت های ممتازی از جمله برخورداری از جمعیت مولد واقع شدن در ساحل جنوبی خزر ، همجواری با چهار کشور حاشیه دریای خزر ، همسایگی پایتخت ، وجود بنادر ، اتصال به راه آهن سراسری، فرودگاه و آزاد راه تهران – شمال ، دسترسی به زیرساخت های مناسبی ارتباطی ، اقلیم و اراضی مناسب ، آثار تاریخی غنی دارای تمدن بیش از پنج هزار ساله از موقعیت های ممتاز شمال کشور بویژه مازندران است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: حوزه عمرانی دولت با گذشته حدود چهار دوره از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مظلوم واقع شده چرا که تحولات و کارهای بزرگی در حوزه عمرانی طی این مدت در کشور انجام گرفته است .
جمالی نژاد گفت: تشکیل بیش از 38 هزار دهیاری ، تاسیس بیش از 800 شهرداری ، توسعه زیرساخت های ارزشمند در روستاها ، برخوداری 99 درصد روستاها از برق ، 98درصد روستاها از تلفن ، 90 درصد روستاها از راه آسفالته ، 75 درصد روستاها برخوردار از گاز ، 74 درصد روستاها از آب شرب ، 74 درصد روستاها از شبکه اینترنت ، توزیع بیش از 19 هزار میلیارد تومان اعتبار متمرکز بین دهیاریهای کشور از جمله اقداماتی است که به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد آن در این سالها بوده ایم .
وی افزود: حدود 82 درصد اعتباراتی که میان دهیاری ها توزیع شده در حقیقت در این دولت بوده است چرا که سرانه روستایی در سال 93 حدود 74 هزار تومان بوده و در سال 96 این رقم به بیش از 200 هزار تومان افزایش پیدا کرده است .
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت:‌ اقدامات خوبی هم برای تقویت بنیه اقتصادی دهیاری ها و شهرداری ها در کشور در حال انجام است و آن اینکه بتوان از محل درآمد فروش نفت و لایحه یکپارچه مدیریت شهری ، تامین امنیت شغلی و جذب دهیاران انجام گرفته است .
وی افزود: در مجلس شورای اسلامی نیز لوایح خوبی برای حمایت از دهیاری ها و شهرداری ها در حال تصویب است و با نهایی شدن این لوایح و تبدیل آن به قانون می تواند با تحولی در روستاها همراه باشد.
جمالی نژاد اختصاص حدود 2 هزار ایستگاه برای موضوع بحران ، ساماندهی رودخانه ها و تجهیز دهیاری ها با اعتباری حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان با امکانات و تجهیزات را از اقداماتی معرفی کرد که قرار است در کشور رخ دهد .
وی همچنین از بهره برداری حدود 22 هزارو 335 طرح در دهه فجر امسال خبرداد و گفت که امسال نیز عملیات اجرایی حدود 40 هزار طرح با بهره گیری از بخش خصوصی و خیران اغاز شده و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نشست یک روزه مشترک استاندار ، فرمانداران ، شهرداران و بخشداران مازندران با وزیر کشور در شهرستان رامسر در حال برگزاری است.
/7078/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.