احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کافه کتاب انقلاب در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری کافه کتاب انقلاب در خیابان و در مسیر رفت و آمد مردم، اقدام خلاقانه و نویی است که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران برپا شده است و می تواند بخشی از این نیاز را پاسخ دهد.
وی با اشاره به اینکه پیوندی بین کارهای تفریحی و رفاهی با موضوع کتاب و انقلاب ایجاد شده است، گفت: شاید فرصت و امکان این که مردم به کتابخانه مراجعه کنند نباشد اما مردم در مسیر رفت و آمد خود، به دلیل وقت آزادی که دارند و هم برای رفع خستگی، می توانند با حضور در این کافه کتاب، در کنار استفاده از دمنوش ها، کتاب هم مطالعه کنند.
استاندار مازندران با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند بازخوانی رویدادها و وقایع انقلاب اسلامی هستیم، افزود: بویژه برای نسل جوان که نیاز به شناخت بیشتری دارند با توجه به هجمه هایی که برای نسل جدید وجود دارد این نیاز بیشتر از گذشته احساس می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اهمیت کتاب و پیوندی که با دهه فجر دارد، گفت: کتاب هایی که در زمینه انقلاب اسلامی وجود دارد چه کسانی که خاطره نویسی کردند و چه آنها که درباره چرایی انقلاب تحلیل نوشتند، کتاب های مهمی است که باید در اختیار نسل جوان قرار گیرد.
حسین زادگان با اشاره به اینکه مردم از برنامه های خلاقانه استقبال می کنند، افزود: انتظار داریم برگزاری برنامه های اینچنینی در طول سال استمرار داشته باشد و استانداری هم آمادگی دارد در این مسائل کمک کند.
وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی هم همکاری کنند تا زمینه برگزاری این برنامه ها در شهرستان ها فراهم شو، گفت: با شیوه های اینچنینی که کافه کتاب به مناسبت های مختلف، دائر شود سرانه مطالعه مردم هم به شکل موضوعی افزایش می یابد.
استاندار مازندران یادآور شد: برگزاری کافه کتاب انقلاب می تواند الگویی برای دستگاههای مختلف باشد تا دستگاهها به تناسب کارکرد خود، این کافه ها را راه اندازی کنند.
9927/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.