سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ساری با بیان اینکه نیروی انتظامی تا پای جان برای حفظ امنیت، آرامش و آسایش مردم ایستاده و جانفشانی می کند، افزود: رویکرد ناجا این است که باید موضوعات امنیتی، اجتماعی شود و نباید یک موضوع اجتماعی را امنیتی کنیم.
وی ادامه داد: ارتقاء فرهنگ عمومی و فرهنگ خود کنترلی لازمه امنیت است که این مهم بدون تعامل با رسانه ها و تلاش خبرنگاران محقق نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ناکارآمدی ماموریت های بسیاری از دستگاه های اجرایی به پلیس بر می گردد، توضیح داد: به همین دلیل با همگرایی و هم افزایی بیشتر باید فاصله بین مردم و مسئولان نظام را کم و از بین برد.
این مسئول انتظامی مازندران با اشاره به اینکه پلیس بیشترین سطح تماس و حضور در بین آحاد مردم را دارد، اظهار داشت: پلیس همواره برای موفقیت خود برای کشف جرم و حضور قاطعانه در زمان جرم نیاز به همکاری مردم دارد.
سرهنگ تقدیسی اعتماد سازی و ایجاد رفتارهای صحیح پلیس را مهم و تاثیر گذار دانست و در عین حال گفت: از طریق تشویق افراد به همکاری و مشارکت در تعاملات اجتماعی، می توان میزان بیشتری از معضلات اجتماعی را کاهش داد.
وی توضیح داد: مشارکت و همکاری زمانی به درجه مطلوب و دلخواه می رسد که طرفین بر اساس اعتماد متقابل به یکدیگر،از اطلاعات، هنجارها و ارزش‌های یکسان در تبادلات میان خود استفاده ‌کنند.
وی با بیان این نکته که با همکاری شهروندان، پلیس قادر است تا با کمترین هزینه در پیشگیری از جرم موفق باشد، گفت: شهروندان بدانند که پلیس با انجام کارهای اطلاعاتی و با دستور قضایی عملیات امنیتی را انجام می دهد.
تقدیسی ادامه داد : فقط یک درصد از برخوردهای امنیتی و پلیسی نیروی انتظامی در جامعه با کسانی است که مجرم و خلافکار هستند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی مازندران از اصحاب رسانه به عنوان وجدان بیدار جامعه نام برد و گفت که رسانه ها رسالت خطیر آگاه سازی و تنویر افکار عمومی را به عهده دارند و به طور یقین در کاهش آسیب های اجتماعی نقش محوری دارند.
/18996990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.