به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به این که دولت به حوزه سلامت و سلامت زنان توجه ویژه دارد، افزود: یکی از بزرگ ترین توفیقات دولت تدبیر و امید یقینا در اجرای طرح تحول سلامت است.
حسین زادگان گفت: برنامه عملیاتی برای سلامت زنان به تناسب شرح وظایف دستگاه ها با توجه به این که دقیقا قرار است از کجا آغاز و به چه نتایجی منجر شود تهیه و از سوی استانداری ابلاغ شود.
وی با با بیان این که باید سمن ها بویژه در حوزه دانش آموزی متشکل شوند و در بخش های مختلف پای کار بیایند و دولت را در اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و حوزه درمان کمک کنند، گفت: هر دانش آموز در سمن های مختلف باید عضو شود.
وی توضیح داد: اطلاع رسانی باید از کودکی، نونهالی و دوران دانش آموزی آغاز شود و فرهنگ سازی نیز باید به تشکل های مردم نهاد سپرده شود.
اجرای طرح تحول نظام سلامت از پانزدهم اردیبهشت سال 93به طور همزمان در سراسر کشور آعاز شد. در اجرای این طرح بیماران تنها پنج تا 10 درصد هزینه های مربوط به درمان خود را در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی پرداخت می کنند.
آمار ها نشان می دهد که پس از اجرای طرح تحول سلامت زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی مازندران به صورت چشم گیری افزایش یافته است که این موضوع تنها گوشه ای از دستاوردهای اجرای این طرح است.
بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در قالب طرح تحول نظام سلامت سالانه 13 هزار میلیارد ریال برای درمان بیماران در این خطه شمال کشور هزینه پرداخت می شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این نشست ، زنان را حافظان سلامت توصیف کرد و با اشاره به این که کیفیت زندگی در سلامت زنان بسیار موثر است، گفت: باید نقش بانوان در آموزش و ترویج سلامت تبیین شود.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.