سمیه قاسمی طوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به زنان در امور مدیریتی برای تحقق برنامه دولت، افزود: در حال حاضر تعداد زنان شاغل در دستگاههای دولتی مازندران 35 هزار و 394 نفر است.
وی در باره مشکل گماردن بانوان به پست های مدیریتی در استان توضیح داد: بعضی ادارات در این زمینه دارای شاخصه های متفاوتی هستند و افزایش پست های مدیریتی بانوان نیازمند ساز و کارهای خاص مانند تهیه یک جدول با معیارهای مناسب است، ولی در بعضی دستگاههای دیگر بویژه شهرستانها، برای انتخاب مدیران زن به صورت ناخواسته مقاومت می شود.
** توجه به اشتغال بانوان
قاسمی طوسی با اشاره به ضرورت حمایت از بانوان بی سر پرست، خواستار تعامل و مساعدت همه مسئولان بخصوص معاونت امور عمرانی استانداری و شهرداری ها برای ایجاد بازارچه های خود اشتغالی دائمی در مازندران شد.
وی گفت: در حال حاضر 10 شهرستان استان با توجه به آمادگی قبلی قابلیت ایجاد بازارچه دائمی را دارند که برای احداث آن باید برنامه ریزی شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از پرداخت 36 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون به 12 هزار متقاضی و به هر نفر هم 30 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی امضای تفاهمنامه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را هم از دیگر اقدامات اداره کل امور بانوان استانداری برای بانوان برشمرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه هفت مورد غربالگری از جمله سرطان ، فشارخون، دیابت ، چربی و ... به صورت رایگان برای تمامی بانوان روستایی در مراکز بهداشتی مازندران انجام می شود.
قاسمی طوسی یکی از آسیب های مهم جامعه را افزایش به همراه کاهش سن طلاق برشمرد و افزود که این آسیب بیش از همه برای بانوان مشکل ساز می شود.
وی توضیح داد: سن طلاق به زیر 20 سال رسیده است و برای کاهش آن ، طرح توان افزایی در محلات آسیب پذیر استان اجرا شده ، ضمن این که آموزش مهارت های ارتباطی و زندگی در تمامی مدارس متوسطه دوم استان توسط مربیان در حال انجام است.
این مسئول گفت: پیش از این نیز این طرح در هشت مدرسه شهرستان ساری به صورت پایلوت برای دانش آموزان و خانواده های آنها اجرا شد که نتایج به دست آمده در این زمینه موفقیت آمیز بوده است.
/1602/1295/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.