به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی در سفری یکروزه به استان مازندران، صبح امروز از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود، کلنیک تخصصی و اورژانس بیمارستان بوعلی سینا و مرکز طبی کودکان ماهک در ساری بازدید کرد.
وی در ادامه به 2 شهر ساحلی و گردشگر پذیر بابلسر و فریدونکنار نیز سفر کرد و از مراکز بهداشت و درمان این دو شهرستان بازدید و مشکلات بهداشتی و درمانی را مورد بررسی قرار داد.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با حضور در جمع بیماران بیمارستان امام خمینی فریدونکنار و یکی از مراکز خدمات درمانی بابلسر به مردم این منطقه قول داد که به زودی تجهیزات پزشکی و درمانی مانند آمبولانس و دیگر تجهیزات برای تقویت خدمات پزشکی به این 2 شهرستان اختصاص می یابد.
نمکی همچنین در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اجاکسر شهرستان بابلسر، در جریان چگونگی روند اجرای نظام ارجاع بیمار و سامانه نسخه نویسی الکترونیکی قرار گرفت و افزود: این سامانه در آینده ای نزدیک در کل کشور مستقر خواهد شد و جایگزین نسخه های کاغذی می شود.
گفتنی است سامانه نسخه نویس الکترونیکی توسط سازمان‌های نظام پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان غذا و دارو، سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی از سال 93 به صورت پایلوت در برخی از بیمارستان های مازندران در حال اجرا است.
همچنین از سال 96 این سامانه در تمامی روستاهای شهرستان بابلسر اجرا شد که بر اساس آن سیستم نسخه‌نویسی از حالت دستی و کاغذی حذف و به صورت الکترونیکی در حال پیاده‌سازی است.
نسخه‌نویسی الکترونیکی، برای نخستین بار در کشور، از سال 93 در شهرستان بابلسر به صورت پایلوت اجرا شد.
شهرستان های ساحلی و گردشگر پذیر فریدونکنار و بابلسر در مجموع دارای حدود 120 هزار نفر جمعیت هستند که سالانه میزبان حدود 12 میلیون نفر گردشگر می باشند.
سرپرست وزارت بهداشت صبح امروز به مازندران سفر کرد. بررسی برنامه پزشک خانواده، بازدید از طرح های عمرانی پزشکی و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مازندران از جمله اهداف و برنامه های سفر دکتر نمکی به این استان اعلام شد.
9919/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.