استاندار مازندران گفت:مهمترین مسائل استان تعیین منطقه آزاد و پسماند است که برخی اختلافات اجازه نمی دهد این مشکلات رفع شود همه می دانیم اعتبارات محدود است.

به گزارش ایلنا از ساری ،استاندار مازندران درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران گفت: جلسات برنامه ریزی و توسعه استان باید به گونه ای باشد که دستگاها پیگیر بودجه مربوطه باشند وهمچنین واحدها و شرکتهایی که دچار مشکل هستند از حالت معلقی و بلاتکلیفی خارج  و تعیین تکلیف شوند.

حسین زادگان افزود: دربحث بودجه و  وضعیت  دستگاها نیاز به جلسات بیشتری است تا دستگاهها با توجه به شرایط کنونی اشرافیت کامل به بودجه وتبصره ها داشته باشندو  از ظرفیت نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق نیز بهره گیرند.

وی با بیان اینکه مازندران کلان شهری است که نیازمند توجه و تفاهم بیشتر میان دستگاهای اجرایی است ادامه داد:مهمترین مسائل استان تعیین منطقه آزاد و پسماند است که برخی اختلافات اجازه نمی دهد این مشکلات رفع شود همه می دانیم اعتبارات محدود است.

استاندار مازندران ادامه داد: درشرایط کنونی امیدی درجامعه ایجادشد که با کمک هم کنیم وقت گذاشته و کارهای بزرگ را ریل گذاری کنیم و بدانیم حل مسائل و مشکلات شهری نیازمند تعامل بیشتر است.

حسین زادگان گفت: دوران خدمت تمام می شود تلاش کنیم  تصمیم درست بگیریم که به نفع مردم باشد همه بیکاری و فقر را در جامعه جدی بگیریم به سمت توسعه گام مثبت برداریم همدلی و وفاق کارفرهنگی و ریشه ای انجام دهیم و درزمینه محیط زیست سمن ها را جدی بگیریم.

وی گفت: از کارهای خوب  الگو بگیریم  و با همراهی بیشتر در استان اجرایی کنیم.

حسین زادگان گفت: چهلمین سال انقلاب مشعل انقلاب را دراستان روشن کنیم فاصله را با مردم کم کنیم و مدیران نیز ارتباط چهره با چهره با مردم به ویژه جوانان جهت پاسخگویی داشته باشند همچنین در چهلمین سال پیروزی انقلاب جشنواره بزرگ المپیاد فرهنگی ورزشی علمی صنعت دراستان اجرا شود و شاهد نشاط اجتماعی دراستان باشیم که رقابت اصلی میان شهرستانهاست.

رئیس برنامه و بودجه مازندران  گفت:70پروژه اقتصاد مقاومتی که جنبه بودجه ای ندارند دردستور کار است که 40درصد یعنی 28پروژه درقالب پروژه 100روزه تاپایان سال97اجرا شود.

غلامی راد افزود:100پروژه مهم و استانی  که جنبه بودجه ای دارند و همچنین 30پروژه دیگر براساس راهبرد استاندارمانند مدیریت سبز ورزش همگانی و دیگر موضوعات است دردستور کار قرار دارد.

وی گفت: جلسات شورای برنامه ریزی به صورت هفتگی برگزار و دستگاها گزارش خوداظهاری را بیان و پایش میدانی آن بررسی می شود.

غلامی راد گفت: دربحث پیگیری بیشتر مربوط به طرح هایی است که نسبت به زمان تحقق پیش بینی شده عقب مانده و راکد است که درصدد رفع موانع اجرایی هستیم .

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در استان پنجره واحد در استان تشکیل می شود که تلاش داریم  استعلامات با فعالیت آن و نهایی شدن موضوع آمایش مراجعه به دستگاه اجرایی حذف  شود.

وی گفت: درمسائل آمایشی نیز دقیقا مشخص می شود کارخانه و یا هرواحدی دقیقا درچه نقطه ای بایدباشد و میزان اعتبارات آن نیز مشخص است.

رئیس صنعت معدن و تجارت مازندران نیز گفت: ایجاد پالایشگاه شیر  به دلیل عدم انتخاب زمین مناسب نیازمند پیگیری است .

محمدپور افزود:تجهیز و تکمیل پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی و صنایع وابسته که مجری پروژه تقاضای تسهیلات به میزان30میلیارد تومان کرد ولی بانک مصوب نکرد.

وی گفت: افزایش ظرفیت تولید زغال سنگ و تکمیل زنجیره تولیدزغال سنگ از دیگر طرح های  قابل پیگیری در استان است اما به دلیل عدم  پاسخگویی شورای عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمینه طرح ارزیابی زیست محیطی کارخانه کک سازی معوق ماند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.