به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به بررسی پرونده های این آثار در جلسه کمیته ثبت و حرائم طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت که این ٨ اثر در پنج شهرستان استان قرار دارد.
وی اعلام کرد: قله سیالان و دشت دریاسر تنکابن، زیستگاه پرندگان چشمه کیله تنکابن، رویشگاه بلوط و درختان آزاد کهنسال گاورمک رامسر، مجموعه درختان آزاد کهنسال زرین اباد علیا، مجموعه درختان آزاد کهنسال خارکش، مجموعه درختان آزاد کهنسال بند افروز در شهرستان ساری، آبشار سنگدرکا آمل و درخت زیتون کهنسال آسیابسر بهشهر در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.
استان مازندران دارای 2 هزار و 800 اثر شناسایی شده تاریخی است که از این تعداد تاکنون 700 اثر تاریخی، 40 اثر معنوی، 20 اثر طبیعی و یک اثر جهانی به ثبت رسیده است و بقیه در فهرست تشکیل پرونده و فرایند قانونی ثبت قرار دارد.
گفتنی است از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون تعداد 119 اثر تاریخی استان که بخشی از هویت مازندارن است مرمت شد که تاکنون حدود 88 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این آثار تاریخی اعتبار هزینه شد و منبع این اعتبارات استانی و ملی بوده است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.