به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح اشتغال فراگیر با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌ آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی در قانون بودجه سال 97 گنجانده شد. اعتبارات لازم برای اجرای این طرح علاوه بر ردیف اختصاصی لایحه بودجه، از طریق اختصاص 20 درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین تسهیلات بانکی پیش بینی شد.
کامران اصغری روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال مازندران افزود: بانک های مازندران تاکنون هیچگونه پرداختی بابت تسهیلات اشتغال فراگیر در استان نداشتند و تنها برای 165 طرح معرفی شده به ارزش 2 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده اند.
وی با اعلام این که مازندران از لحاظ ارائه طرح های اشتغال فراگیر به بانک ها رتبه دوم کشور را دارد، از بانک های عامل خواست تا هر چه سریع تر نسبت به پرداخت این تسهیلات الزام آور قانونی اقدام کنند.
** پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان
مدیرکل کمیته امداد مازندران هم در این نشست گفت که در دولت تدبیر و امید حدود سه هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.
رضا نوروزی افزود : در مجموع حدود 27 هزار نفر از مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد این استان از تسهیلات اشتغالزایی در راستای خودکفایی و توانمندسازی بهره مند شدند.
به گفته وی، حدود 17 هزار نفر از مددجویان با دریافت این تسهیلات و ایجاد اشتغال خودکفا شدند.
نوروزی افزود: با نظارت مستمر میزان انحراف تسهیلات اشتغالزایی در مازندران حدود 2 درصد است و بقیه تسهیلات در جای مد نظر هزینه شد.
وی تعداد مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد مازندران را 72 هزار نفر اعلام کرده است.
** تسهیلات 108 میلیاردتومانی مدد جویان بهزیستی
معاون بهزیستی مازندران میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مدد جویان تحت پوشش این نهاد را در پنج سال اخیر حدود یکهزار و 80 میلیارد ریال اعلام کرد.
نورالدین علاءالدینی گفت: افزون بر چهار هزار نفر از مددجویان بهزیستی از این تسهیلات بهره مند شدند و افزون بر 2 هزار نفر در قالب توانمندسازی از پوشش این سازمان خارج شدند.
بر اساس آمار حدود 250 هزار نفر در مازندران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که 45 هزار نفر از این مدد جویان معلولان جسمی و حرکتی هستند.
براساس آمار نرخ بیکاری پاییزی در مازندران 8.8 درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری 1.1 درصد کمتر شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.