مسیح ناصحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در حال حاضر میانگین برخورداری استان از آسفالت راه روستایی 54 درصد و بهشهر تنها 27 درصد است.
وی بیشترین میزان توجه به آسفالت راه روستایی در شهرستان بهشهر را مربوط به دولت تدبیر و امید دانست و گفت: تنها در 2 سال اخیر افزون بر 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه روستایی به بهشهر اختصاص یافت که با این مبلغ 35 کیلومتر از راههای روستایی شهرستان آسفالت شد.
ناصحی هزینه هر کیلومتر آسفالت راه روستایی را به طور میانگین حدود سه میلیون ریال اعلام کرد.
** کمبود اعتبار راه روستایی
مدیر راه و شهرسازی بهشهر یکی از دلایل کندی اجرای طرح راهسازی در روستاهای این شهرستان به خصوص در مناطق کوهستانی و محروم مانند هزار جریب (بخش یانه سر) را ناشی از کمبود اعتبار و اختلاف در تفکیک وظایف راهداری و راه و شهرسازی دانست.
ناصحی توضیح داد: براساس چارت جدید وزارت راه و شهرسازی که راهداری را از زیر مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی در استان ها جدا کرد، تمام مسئولیت نگهداری راه در حیطه وظایف راهداری قرار گرفت و راه و شهرسازی با تعریف پروژه راهسازی می تواند وارد کار شود.
وی اضافه کرد: تشکیلات جدید راهداری تا حد زیادی زیربار این وظایف تفکیکی نمی روند و این اختلاف وظایف روند اجرای کار را کند می کند، در حالی که راهداری باید بستر اولیه راه را برای تردد فراهم کند.
شهرستان بهشهر 90 روستا دارد و بیش از نیمی از جمعیت 168 هزار نفری این شهرستان در روستاها سکونت دارند.
بررسی های میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد طرح آسفالت راه روستایی ' بیشه بنه ' مرکز بخش یانه سر به ' کلا ' و دهستان ' عشرستاق ' دستکم از 10 سال پیش تاکنون بی سرانجام مانده است که یکی از تبعات آن تخلیه شدن روستاهای این منطقه از سکنه بویژه در فصل پاییز و زمستان بوده است.
بر اساس گزارش رسمی بخشداری یانه سر، دستکم 15 روستای این بخش در حال حاضر خالی از سکنه است و نبود راه دسترسی مناسب مهم ترین علت آن محسوب می شود.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.