مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت:اجرای قانون همسان سازی به شرط دریافت بدهی دولت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر،مدیر کل تامین اجتماعی مازندران، در کارگاه آموزشی ارتقا سطح سواد سلامت کارگران و بازنشستگان سالمند، هدف از برپایی این کارگاه را ارتقا میزان سواد بر بخش سلامت برای رسیدن به هدف غایی یعنی تندرستی دانست.

علی اصغر محمودی بسیاری از مشکلات جامعه امروز را مشکلات اقتصادی بیان کرد و افزود: الان زمان تصویب بودجه است و منتخبین مردم در خانه ی ملت باید به خواسته ی به حق مستمری بگیران که اجرای قانون همسان سازی است، عمل کنند.

مدیر کل  تامین اجتماعی مازندران با اشاره تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1397 گفت : در بند الف این ماده دولت مکلف است که بدهی های سازمان را پرداخت کند.

وی ادامه داد: در بند ب تبصره اشاره شده،همسان سازی بعد از پرداخت بدهی های سازمان انجام خواهد شد.

محمودی با تاکید بر اینکه 70 درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی نمی توانند زندگی کنند گفت : می دانیم که دولت مشکل دارد اما مشکل ما را نیز چه کسی باید حل کند؟

این مسئول استانی، سازمان تامین اجتماعی را سازمان درآمد و هزینه دانست و ابراز داشت: باید ماهانه دویست و چهل میلیارد تومان حقوق بازنشستگان را پرداخت کنیم و از دولت نیز انتظار کمک  داریم.

وی از صدهراز میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد : باید از نمایندگان خود بخواهیم که از دولت خواستار پرداخت بدهی های معوقه باشند.

محمودی ادامه داد: تا زمانی که این اتفاق نیفتد امکان اجرای همسان سازی میسر نخواهد شد.

در ادامه مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی ارتقا سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران برای اولین بار در قائمشهر خبر داد و گفت: هدف از ارتقای سواد بازنشستگان داشتن زندگی خوب و نشاط است.

محمد خورشیدی دوره های مختلف زندگی فردی را کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و سالمندی یا بازنشستگی نام برد و گفت: عمر ما دارای مراحل و خصوصیات است و باید از هرهدف در آن دوره استفاده کنیم.

وی بیان کرد: کسی موفق است که از هریک از این دوران به درستی استفاده کند و برای اینکه از این دوران لذت ببرد باید اطلاعات و آگاهی داشته باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.