به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که بهروز عطایی سرمربی کاله مازندران با وجود شکست 3 بر 2 تیمش در دیدار خانگی برابر شهرداری ورامین از تصمیم داوری این دیدار حمایت کرد، رحمان محمدی راد سرمربی تیم شهرداری وارمین معتقد بود که چند اشتباه تاثیرگذار داور مسابقه جو حاکم بر تیمش را به هم زده و باعث اعتراض و گلایه بازیکنانش شده بود.
دیدار دو تیم کاله مازندران و شهرداری ورامین یکشنبه شب در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شد که در پایان شهرداری ورامین با نتیجه نزدیک 3 بر 2 به پیروزی رسید.
دیدار دو تیم در آمل در عین حال پرحاشیه بود و یکی از مهم ترین حاشیه های آن هم با اخراج ملی پوش سابق تیم والیبال ایران و بازیکن شهرداری ورامین با کارت قرمز داور رقم خورد.
حاشیه از آنجا آغاز شد که کاله در ست چهارم زمانی که با امتیاز 19 بر 16 از میهمان ورامینی خود پیش افتاده بود و داور هم این موضوع را اعلام کرد، بازیکنان تیم میهمان با جمع شدن دور ' بهروز جعفری ' که داوری بر عهده داشت به این تصمیم وی اعتراض کردند.
از آنجا که ' احسان الله شیرکوند' بازیکن سابق تیم ملی و فعلی تیم شهرداری ورامین در متن این اعتراض قرار داشت و بازی به واسطه اعتراض های زیاد وی به داور و برخی تماشاگران حاضر در سالن پیامبراعظم آمل به مدت 20 دقیقه متوقف شد، داور به او کارت قرمز داد تا از زمین اخراج شود.
اگر چه پس از اخراج شیرکوند هم اعتراض ها ادامه یافت ، ولی در نهایت با دخالت پلیس و هدایت بازیکن اخراجی به سمت رختکن موضوع خاتمه یافت و بازی ادامه پیدا کرد.
بهروز جعفری داور اول و محمدرضا درفش کاویان داور دوم این دیدار بودند و از سوی فدراسیون والیبال اسماعیل صباغ به عنوان نماینده داوری و حسین پورکاشیان نماینده سازمان لیگ بود.
** داوری مشکلی نداشت، بازیکن وارمین جنجال به پا کرد
سرمربی تیم والیبال کاله مازندران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بازی سختی برای هر دو تیم کاله و شهرداری رقم خورد و دو تیم در این بازی تلاش زیادی برای پیروزی داشتند، جدای از نتیجه بازی، فکر می کنم که تماشاچیان هم که درداخل سالن حضور داشتند، از تماشای این مسابقه لذت بردند.
بهروز عطایی افزود: درست های اول و دوم مسابقه، بازیکنان ما اشتباهات فردی زیادی داشتند، اما در نهایت در ست های سوم و چهارم جبران کردند، هر چند درست پنجم و حساس با اشتباهاتی که در شروع این ست داشتند، حریف تجربه بازیکنان مستعد وارمین نشدند و در نهایت باخت را متحمل شدند.
وی در خصوص داوری این مسابقه نیز گفت: تیم داوری این مسابقه که در نتیجه برای تیم خاصی تاثیرگذار بوده باشد، واقعا نبوده و بازی روال عادی خود را داشت.
سرمربی تیم کاله مازندران افزود: البته تا زمانی که در ست چهارم و زمانی که ما با 3 اختلاف امتیاز از تیم وارمین پیشی گرفته بودیم، یکی از بازیکنان تیم وارمین ( احسان الله شیرکوند) به تصمیم داور معترض شد و این اصرار بر اعتراض های بی موردش به داور باعث تنش و جنجال در بازی شده بود.
عطایی گفت: البته رای داور نسبت به سوت هایی که زده بوده کاملا درست بود و اگر هم سوت هایی که زده اشتباه بوده باشد، اعتراض های بی مورد و اصرار داشتن به این اعتراض ها به داوری که تماشاچیان زیادی هم نظاره گر آن هستند، باعث شعله ور شدن حاشیه ها می شود.
وی در خصوص اینکه دامنه اعتراض های بازیکن تیم ورامین به سمت داوری بوده یا کادر فنی تیم کاله مازندران، پاسخ داد: اصلا اعتراض های شیرکوند به سمت بازیکنان و کادر فنی کاله نبوده و اعتراض او علیه داوری بوده است.
** داوری جو تیم وارمین را خراب کرد
سرمربی تیم شهرداری وارمین هم در کنفرانس خبری با انتقاد از داوری مسابقه ، گفت: من احساس می کنم که حاشیه این بازی در اواخر ست چهارم، بعد از چند اشتباه داوری به وجود آمد، اما واقعا نمی خواهم در مورد داوری صحبت کنم، ولی واقعا تصمیم گرفتن در چنین شرایطی برای داور هم سخت است.
رحمان محمدی راد افزود: متاسفانه داور هر 4 تا 5 امتیاز حداقل 50 به 50 به سود تیم کاله سوت می زد و این وضعیت جو تیم ما را کاملا خراب کرده بود و هر لحظه منتظر بودیم که تمام توپ ها را به نفع کاله ای ها بگیرد.
وی درخصوص اخراج شیرکوند از زمین هم گفت: شیرکوند بعد از شنیدن برخی الفاظ رکیک تماشاگران در موردش با وضعیتی که به وجود آمده بود کنترل خودش را از دست داد و فکر می کنم که تحمل کردنش خیلی هم سخت بود.
سرمربی تیم شهرداری وارمین افزود: متاسفانه فقط بازیکنان و مربیان وظیفه دارند که فحاشی برخی تماشاگران را بشنوند و تحمل کنند و صدایشان هم در نیاید. امیدوارم که ناظر بازی فحاشی ها را شنیده باشد و این موضوع را پیگیری کند.
محمدی راد با اعلام این که کار شیرکوند را هم تائید نمی کند، افزود: کنترل کردن آدم در شرایطی که الفاظی را می شنود که شنیدنش برای همه سخت است، برای شیرکوند هم سخت بود و باید به کسی که به ناموسش فحش می دهند، حق داد.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.