به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز شنبه در نشست شورای اداری استان مازندران افزود: قطعا مجمع نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در انتصاب مدیران ازسوی استاندار جدید این خطه شمال کشور دخالتی نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: استاندار این خطه شمال کشور براساس توافقی که وزارت کشور با مجمع نمایندگان داشت از نیروهای بومی انتخاب شد تا بتواند با بهره گیری از ظرفیت های موجود چرخ توسعه استان را به حرکت در آورد.
احمد حسین زادگان هفته گذشته به عنوان بیست و سومین استاندار مازندران معرفی شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به استاندار مازندران توصیه کرد تا در انتصاب مدیران جدید، شایسته سالاری را سرلوحه انتخابش قرار دهد و با حذف نیروهای ضعیف، نیروهای جوان را بر مسند مدیریت دستگاه های اجرایی استانی به کار گیرد.
یوسف نژاد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور ما نیز به مدیران جوان با برنامه راهبردی نیاز داریم و باید نیروهای جدید مدیریتی نیز با این معیارها انتخاب شوند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم با اشاره به محدودیت مالی کشور ناشی از تحریم راه برون رفت از این معضل را اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی دانست.
یوسف نژاد به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد تا با صرفه جویی در بودجه و استفاده بهینه از بودجه شرایط را برای گذر از بحران مالی فعلی فراهم کنند.
*** ایجاد نشاط اجتماعی با انتخاب استاندار بومی
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتصاب استاندار بومی برای این خطه شمال کشور از سوی وزارت کشور، نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شد.
یوسف نژاد خاطرنشان کرد: باید از این نشاط اجتماعی که از قبل این انتصاب ایجاد شد، تمام دستگاه ها برای پیشبرد توسعه مازندران به هم کمک کنند.
**** همگامی قوای سه گانه برای توسعه استان
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در شرایط فعلی ما نیاز به همراهی قوای سه گانه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحریم داریم.
قاسم احمدی لاشکی افزود: این همراهی در بین قوای سه گانه در مازندران وجود دارد و باید این موقعیت ایجادی را مغتنم بشماریم تا عقب ماندگی تاریخی این استان جبران شود.
**** مخالفت با طرح انتقال آب خزر به سمنان
نماینده مردم نوشهر و چالوس بار دیگر از طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان مخالفت کرد و اجرای این طرح را موجب برهم خوردن اکوسیستم استان دانست.
لاشکی افزود: محیط زیست در دوره گذشته ( دولت یازدهم ) با اجرای این طرح به شدت مخالفت کرد و این بحث نشان داد که کار کارشناسی برای این طرح انجام نشده است.
*** بودجه ریزی با اولویت معیشت
این نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: ارسال لایحه بودجه سال 98 با توصیه رهبری مبنی بر توجه به معیشت و رفاه اجتماعی که قرار بود 25 آذرماه به مجلس برسد، به تاخیر افتاد.
لاشکی اظهارداشت: دولت در حال تغییر و تحول در بودجه با رویکرد توجه به معیشت و رفاه اجتماعی و کمک به اقشار کم درآمد جامعه از جمله کارکنان و بازنشستگان دولت است.
*** توجه به محیط زیست
رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در این نشست توجه به محیط زیست را مطالبات مردم این استان از استاندار جدید برشمرد و از آلودگی دریای خزر ناشی از فاضلاب خانگی و صنعتی و تخریب جنگل مازندران ابراز نگرانی کرد.
علی اسماعیلی افزود: اگر به محیط زیست توجه اساسی نشود در آینده نه چندان دور مشکلات زیادی برای مردم این استان از جمله کشور ایجاد می شود.
وی تقویت سرمایه گذاری خصوصی در استان را از دیگر مطالبه مردم از مدیریت ارشد جدید این استان بیان کرد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.