به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد خدابخشی افزود: مدیرکل صداو سیمای لرستان چرا از ظرفیت نماینده گان استفاده نمی کند و آیا نباید برنامه ای برای آنها داشته باشد!؟

خدابخشی ادامه تصریح کرد: چرا عملکرد صدا و سیما در استان لرستان به حدی ضعیف است که سهم مردم استان لرستان از صدا و سیمای کشور فقط توهین است.

وی تاکید کرد: ما نمایندگان استان در سال 97 از دستگاه های اجرایی برنامه می خواهیم که طبق بند ب ماده 121 برنامه ششم دستگاه های اجرایی گزارش عملکرد را در مقاطع سه ماهه به نمایندگان دهند.

خدابخشی اظهار کرد: عملکرد برخی از مدیران واقعا عملکرد قابل دفاعی نبوده است که نیازمند اتخاذ برنامه های ویژه ای هستند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از برخی مشکلات در حوزه کشاورزی تشریح کرد: در در حوزه کشاورزی کانالهای انتقال آب اگر بتونی شود می توان به میزان قابل توجهی از هدررفت آب جلوگیری کرد که اکثر روستاییان از ما این درخواست را دارند و باید برنامه ریزی شود.

لایه روبی قناتها جاده های بین مزارع و ضرورت رفع اختلافات روستائیان با منابع طبیعی از دیگر اقدامات لازم اجراست چار که در الیگودرز هشتاد درصد روستائیان با منابع طبیعی مشکل دارند.
تدوین الگوی کشت بهینه با توجه به بحران کمبود آب و خشکسالی در استان ضروری ست که در استان الگوی کشت بهینه ندیده ایم!

خدابخشی تصریح کرد:آموزش کشاورزان و افزایش سطح آگاهی کشاورزان ضرورت دارد زیرا زمانی که کشاورز ما زمینش به کشاورزی اصفهانی اجاره می دهدو او بیش او درآمد کسب می کد از زمین گواه این است که دانش کشاورز ما کافی نیست!
وی ادامه داد: پس درراین میان فلسفه وجودی مرکز آموزش تحقیقات جهاد کشاورزی استان چیست؟و اثربخشی آن برای افزایش سطح دانش کشاورزان استان چیست!؟

وی با اشاره به مشکلات مردم روستای خان آباد گفت: از سال 83 مطالبات مردم پرداخت نشده است نه مسوولان استان پیگیری کردند و آب متطقه هم به من اطلاعات درست نداد پیگیری کنم.

خدابخشی با اشاره به اینکه برای یک کیلومتر جاده دوبار مدیرکل را به الیگودرز برده و استاندار نیز از محل بازدید داشته است گفت: یک کیلومتر جاده خاک کی باید آسفالت شود!و چرا معاونت امور عمرانی استاندار تعیین تکلیف نمی شود؟!

وی افزود: عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه در برخی مناطق نیز از دیگر مشکلات شهرستان الیگودرز است و چرا اپراتورها به تعهدشان عمل نمی کنند!

نماینده مردم الیگودرز در ادامه انتقادات خود از برخی مدیران اشاره کرد: برخی از ادارات تعامل و تعهدات لازم را ندارند مثل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که با توجه تعهداتی که در احداث امامزاده محمد بن حسن دارد، اگر این جاده آسفالت شود جذب زائران ده برابر می شود که با نگاه اقتصادی به نفع استان است اما چرا تعهد و تعامل قابل ذکری با نمایندگان استان ندارد!

خدابخشی در پایان تاکید کرد: تمام مشکلات استان لرستان قابل حل است و مشکل اینجاست که نظام برنامه ریزی ضعیف است و نیاز است یک نظام برنامه ریزی سیستمی جامع نگر داشته باشیم و به وجود مدیران برنامه ریز و با روحیه جهادی نیاز داریم نه به مدیران صرفا کت شلواری و کرواتی و نمایشی!

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 894398
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.