به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل بانوان و خانواده استانداری این استان گام اول برای تحقق این برنامه را بررسی آمار به کارگیری مدیران زن در مسند مدیریت اجرایی مازندران دانست.
وی افزود: در حوزه مدیریت های اقتصادی و تولیدی هم باید سهم بانوان نسبت به گذشته متناسب با توانمندی ها افزایش یابد تا بتوانیم با به کارگیری تمام ظرفیت ها برای رشد و توسعه مازندران گام برداریم.
نماینده عالی دولت در مازندران از تشکل های مردمی حوزه بانوان به خصوص نخبگان، نمایندگان پارلمان دانش آموزی و جوانان نیز خواست تا برای کمک به توسعه و پیشرفت استان وارد گود شوند.
وی در این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران را موظف کرد تا سیاست ها و دستورالعمل های اجرایی برای به کارگیری بانوان در مدیریت اجرایی استان را تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کند.
براساس سیاست ابلاغی دولت تا پایان برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از این پست‌های سازمانی در اختیار زنان قرار گیرد.
مرکز آمار ایران اعلام کرد سال 1380، ٦٩ درصد کارمندان دولت مرد و ٣١ درصد زن بوده‌اند که این نسبت درسال ٩٥ به ٥٩ درصد مرد و ٤١ درصد زن تغییر یافته است.
براساس این سیاست دولت در مازندران در دولت تدبیر و امید ، 223 بانوی مازنی در سمت های رئیس گروه، رئیس اداره شهرستان و معاون اداره کل، معاون فرماندار و دهیار حکم مدیریتی دریافت کردند.
/1899/6982
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.