نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اهمیت پرداخت زکات در جامعه تبیین شود گفت: زکات پشتوانه مالی مهم اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،آیت الله نورالله طبرسی امروز شنبه در جلسه زکات اهمیت پرداخت زکات را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه زکات پشتوانه مالی مهم اسلام است افزود: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پرداخت زکات زمینه ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه خواهد بود، گفت: مسئولان باید با گسترش فعالیت های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه ای به کار گیرند.

وی افزود: با وجود اینکه مردم در شرایط فعلی از معیشت خوبی برخوردار نبوده و از عملکرد مسئولان نیز راضی نیستند اما در پرداخت زکات اهتمام ویژه دارند که جای بسی خوشحالی است.

آیت الله طبرسی گفت: با توجه به اهمیت زکات و امر به معروف اما مسئولان ما در این جلسات بطور مستمر حضور پیدا نمی کنند این در حالیست که ما بایستی امر به معروف را بر جسته و منکرات را کم رنگ یا از بین ببریم.

وی ادامه داد: پرداخت زکات نمود عینی دستورات اجتماعی دین مبین اسلام به شمار می رود و برای اینکه بتوانیم فرهنگ پرداخت زکات در جامعه امروزی را رشد و ترویج دهیم باید افراد را با فلسفه وجودی و تاثیرات این فریضه الهی بر توسعه فعالیت های اقتصادی جامعه آشنا کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.