به گزارش ایرنا، احمد حسین زادگان روز سه شنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران افزود : ظرفیت های خوبی در بندرامیرآباد وجود دارد و باید بخش خصوصی بیش از گذشته در این حوزه فعال شود.
وی گفت که ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در گرو استفاده و بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی است و باید از ظرفیت این بخش بدرستی استفاده و از سرمایه گذاران حمایت شود.
حسین زادگان با اعلام اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی و توسعه دریایی بسیار موثر است؛ خاطر نشان کرد: باید افرادی که زمین گرفتند و تاکنون برای اجرای آن کاری نکردند با قوت بیشتری در این حوزه وارد شوند و برای افزایش ورود بخش خصوصی به بندر، مشوق های مختلف در نظر گرفته شود.
وی با اعلام اینکه براساس آمار اعلام شده میزان کمی از صادرات مرکبات در اختیار تجار بومی است؛ یادآور شد: اینکه اغلب تجار ما در بخش صادرات افراد غیربومی هستند، اشکالی ایجاد نمی کند چرا که ما برای توسعه، سود کشاورزان و ارزآوری بیشتر باید از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم.
استاندار مازندران افزود: فعال بودن تنها 8 کارخانه بعد از این همه سال و با توجه به ظرفیت های مناسبی که در بندرامیرآباد وجود دارد؛ ظرفیت خوبی نیست و باید گسترش یابد.
وی گفت: ظرفیت های خوبی در بندرامیرآباد وجود دارد و باید از حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف استقبال شود.
حسین زادگان بیان داشت: باید کار پر مزیت برای استان تعریف کنیم و وقتی به این درجه از کار و تولید کالا برسیم؛ مردم خود وارد عمل خواهند شد و توسعه به همراه خواهد داشت.
استاندار مازندران گفت که از همه مازندرانی ها در سراسر کشور برای جذب تجار و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران برای توسعه بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بهشهر و توسعه اقتصادی استان استفاده می شود.
*** اتمام اسکله ریلی در سال 98
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی در شرق مازندران خاطر نشان کرد که اسکله رورو ریلی به مراحل پایانی رسیده است و با بهره برداری از اسکله رورو صادرات و واردات کالا از طریق شبکه ریلی فراهم می شود.
به گفته رضوانی بخش اعظمی از کار اجرایی رورو ریلی بندر امیرآباد به اتمام رسیده و تنها 7 درصد پس کرانه باقی و تنها ریل روسی و متحرک باقی مانده است که قریب به 7 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی ظرفیت اسمی بندرامیرآباد را حدود 7.5 میلیون تن اعلام کرده است.
مدیر بندر امیرآباد با بیان اینکه اکنون حدود 25 درصد از فعالیت های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود تا تمام فعالیت های بندر امیرآباد که از بنادر نسل سوم و پایلوت غلات شمال، تنها بندر شمالی دارای تخلیه کانتینر و تنها بندر دارای نیروگاه برق است، به سمت هوشمند سازی پیش برود
بندر امیرآباد در شمال شهرستان بهشهر در استان مازندران واقع است.
ایجاد این منطقه که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارد در سه فاز با 34 پست اسکله طراحی شده ‌است.
7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.