به گزارش روز چهارشنبه استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود: 30 درصد از تسهیلات این اعتبارات برای متقاضیان کارآفرینان فعال و 70 درصد آن برای متقاضیان مشاغل پشتیبان پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه ‎تسهیلات با سود چهار درصد در مازندران پرداخت می شود، بیان داشت: این تسهیلات به تعداد 323 رشته از مشاغل خانگی زیرمجموعه چهار دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت ، معدن و تجارت،ارشاد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق بانک های عامل ملی، ملت ، صادرات و رفاه پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران توضیح داد: جلسات کمیته فنی برای بررسی طرح های اشتغالزایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی برگزار و طرح های مزبور با لحاظ دادن توجیه مالی و اقتصادی مصوب و برای بانک های عامل برای پرداخت ارسال می شود.
خیریانپور خطاب به دبیرخانه کمیته فنی و مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران بانکهای عامل و فرمانداران استان تاکید کرد با پیگیری مجدانه و همه جانبه برای جذب 100 درصدی سهمیه استان اقدامات جدی و سریع را انجام بدهند.
چرخه کسب و کارها با عرضه تولیدات و محصولات در بازار ، فروش و کسب درآمد آنها به نتیجه می رسد و در این میان در کسب و کار خانگی که افرادی غالبا بدون پشتوانه بازاریابی در منازل دست به تولید محصول می زنند به حمایت و توجهات بیشتری نیازمند است تا بتوانند با فروش تولیدات ادامه مسیر بدهند .
براساس ماده 2 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ، مشاغل و یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب وکار بدون ایجاد مزاحمت و اخلال درآرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می شود .
پرداخت تسهیلات از آن جهت که در بازگشایی گره ای از مشکلات فعالان این بخش تاثیر دارد حائز اهمیت است اما در مسیر انجام کار و فعالیت نبود حمایتی برای ارائه به بازار مصرف ، گره کوری برای این قشر به شمار می رود و آنها می بایست چشم انتظار تقاضای خرید دست ساخته های خود در بازاری باشند که بدان آشنا نیستند.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.