به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور روز یکشنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مازندران در ساری افزود: برای این منظور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا این روند اجرایی شود .
وی ادامه داد: با انجام کارهای پژوهشی شناسایی اولویت های مازندران، اجرای طرح ها کاربردی می شود و این اقدام توسعه و تعالی استان را در پی خواهد داشت.
معاون استاندار مازندران گفت: مازندران استانی با ظرفیت ها و فرصت های بی شمار در بخش های مختلف از جمله ذخائر طبیعی ، موقعیت استراتزیک ، کشاورزی ، صنعت و معادن است که با نگاه کاربردی می توان از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.
وی همچنین از صاحبان قلم و نویسندگان خواست تا با تمرکز بر ظرفیت ها و توانمندی های موجود ، آنها را به صورت کتاب در آورند تا مورد استفاده افراد قرار بگیرد .
خیریانپور از نادیده گرفتن قانون پرداخت نیم درصدی درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی انتقاد کرد و گفت: این قانون به نوعی تعهدی بر دوش شهرداری هاست که باید انجام شود .
وی افزود: عدم اجرای این قانون از سوی شهرداری های مازندران تخلف به شمار می رود و فرمانداران به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های هر شهرستان می بایست ابتدا با تذکر و تاکید این مساله را به شهرداران اعلام کنند .
معاون استاندار مازندران اعلام به استانداری و برخوردهای قانونی را مرحله بعدی کوتاهی شهرداری ها در پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه ها برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران هم در این مراسم با از فعالیت 115 باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد و گفت: حوزه فعالیت و اثرگذاری کتابخانه ها تنها در بعد فرهنگی خلاصه نمی شود و کتابخانه ها و کتابخوانی می تواند در مقابله با آسیب های اجتماعی نیز به خوبی عمل کنند و دستگیر نهادهای مرتبط برای مقابله با این پدیده باشند .
آرزو ولیپور آمار اعضای فعال کتابخانه های عمومی مازندران را 110 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران تعداد اعضای خود را به عنوان ملاک برای کتابخوان بودن مردم لحاظ نمی کند و برای این منظور کتابخوانی را به تمام بخش ها وارد کرده است .
وی توضیح داد: با اجرای طرح های نو و ابتکاری برای اقشار مختلف اکنون کشاورزان ، چوپانان ، زنان خانه دار و بسیاری از افراد محروم از فرصت کتابخوانی در این عرصه وارد شده اند .
در این مراسم از برترین های حوزه های کتاب و کتابخوانی قدردانی شد.
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.