به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس آمارهای رسمی، میزان اشتغال بخش صنعت در مازندران به استناد پروانه های فعالیت صادر شده 61 هزار و 511 نفر و اشتغال واقعی آنها 58 هزار و 61 نفر اعلام شده است.
سیدمصطفی موسوی روز یکشنبه در آیین افتتاح دفتر همکاری آموزشی آموزش و پرورش شاخه کارودانش در شهرک صنعتی امامزاده عبداله آمل افزود: بخش تولیدی وصنعتی مازندران به شدت به نیروهای کار ماهر در همه بخش ها نیازمند است، اما قالب کار نیروها معطوف به کارگری شده است.
وی ادامه داد: اکنون در همه واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران نیروهای کارگر ماهر که تخصص ویژه ای در شغل مرتبط به فعالیت خود داشته باشد، با استقبال صاحبان واحدها روبرو خواهند شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه خروجی دانشگاه ها پس از فارغ التحصیلی نتوانسته نیروی مورد نیاز واحدهای تولیدی وصنعتی استان را از جهت نیروهای مهارت دیده ومتخصص تامین کند، گفت: خروجی بیشتر دانشگاه ها و افراد مدرک گرایی بوده که این نوع نگاه و دیدگاه ها در بازار کار و سرمایه جوابگوی همه نیازها نیست.
موسوی با اشاره به اینکه راه اندازی دفتر همکاری آموزشی آموزش وپرورش شاخه کارو دانش در شهرک صنعتی آمل می تواند در راستای تامین نیروهای متخصص و مهارت دیده جوابگو باشد، افزود: اکنون تعامل خوبی با آموزش و پرورش مازندران فراهم شده تا هنرستانهای فنی وحرفه ای وکار و دانش در واحدهای تولیدی که توان راه اندازی آن را داشته باشند، افتتاح شود.
** جذب 80درصد فارغ التحصیلان هنرستانها در شهرکهای صنعتی
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش مازندران هم در این آیین با بیان اینکه تاکنون 60 هنرستان کارو دانش با همکاری بخش خصوصی دراستان افتتاح شده است، گفت: که هم اکنون بیش از 3هزار و274 دانش آموز دختر وپسر در این هنرستانها مشغول به تحصیل و مهارت آموزی هستند که مرتبط با واحدهای تولیدی وصنعتی استان است.
اسفندیار نظری افزود: ترویج و تقویت فرهنگ کار و تولید و کارآفرینی مبنی بر ارزش های ملی واجتماعی به عنوان سیاست های کلی وزارت آموزش وپرورش در سند تحول بنیادین در هنرستان ها است و برهمین مبنا توسعه این مراکز نیز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه پیش بینی شده هم اکنون حدود 40 درصد از دانش آموزان استان در شاخه کار ودانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: براساس برنامه باید تا چند سال آینده به بیش از 50درصد برسد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران یادآور شد که هرچه تعداد هنرستان های فنی وکار ودانش توسط بخش خصوصی افزایش یابد، باری از دوش دولت برداشته خواهد شد و این مزیت برای کاهش هزینه ها وبهره وری نیروها نیز برای واحدهای تولیدی با نیروهای مهارت دیده اثرگذارتر خواهد شد.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.