اولین دستگاه تصفیه شیرآبه در استان مازندران با حضور معاون محیط زیست انسانی افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا از قائمشهر ،اولین دستگاه تصفیه شیرآبه در استان مازندران امروز با حضورمسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی و استاندار  و جمعی از مسئولین مازندران، در محل سایت زباله (خط دو )کیاکلا افتتاح می گردد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد: دغدغه امروزه جامعه تصفیه شبرآبه زباله ها است و اینکه بتوانیم محل دفن زباله را کمتر کنیم

وی گفت: امید است ظرف مدت پنج سال به میزان 30تا20 درصد مقدار زباله کاهش یابد.

تجریشی با بیان اینکه در مرحله اول باید تفکیک زباله در مبدا صورت گیرد گفت:متاسفانه این عمل هنوز در تهران هم نیفتاده است و این امر اتفاق خوبی برای مازندران است.

وی ادامه داد: مدت چهار ماه است که تفکیک صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مرحله دوم باید بازیافت و جداسازی زباله ها صورت گیرد تا باقی مانده زباله ها که قابل بازیافت نیستند سوزانده شود یا به صورت کمپوست درآورده شود اما کمپوت در فضای شمال مناسب نیست و جواب نمی دهد و باید سوزانده شود و در نتیجه باید زباله کمتر تولید شود

وی با اشاره به اینکه چون برای سوزاندن زباله ها نیاز به تکنولوژی است که هوا را آلوده نکند،عنوان کرد: نیاز به دریافت بودجه ای از صندوق توسعه برای شهرهای مهم شمال کشور داریم تا بتوانیم با تکنولوژی پیشرفته در وسط شهر سوزاندن زباله را انجام دهیم.

تجریشی با بیان اینکه  تا یکماه آینده باید این کار انجام شود،گفت:با تلاش های وزیر محترم و راه  و شهرسازی یک میلیارد دلار برای بازیافت شهری مجوز گرفته شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.