به گزارش ایرنا، نظام کارزانی در کارگاه آموزشی مدیریت پسماند اظهار داشت: کارخانه بازیافت کاغذ در محل شهرک صنعتی ششدار ایلام راه اندازی شده که بزودی شروع بکار خواهد کرد.
وی افزود: به منظور بازیافت کاغذ و پیشگیری از دور ریز و هدر رفت آن سعی می شود که اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه ها به همه زنان خانه دار، ادارات و سایر افراد جامعه صورت گیرد تا دیگر کاغذهای خود را به همراه زباله های تر در سطل زباله نریزند و کاغذهای باطله را تحویل کارخانه بازیافت دهند.
معاون سازمان پسماند شهرداری ایلام ادامه داد: هر تن زباله 400 تن گاز گلخانه ای و همچنین 600 لیتر شیرابه تولید می کند که میزان آلودگی آن 35 درصد آلودگی فاصلاب شهری است.
کارزانی به عوارض استفاده از کیسه پلاستیکی اشاره کرد و گفت: زباله پلاستیکی لطمه زیادی به محیط زیست و پرندگان و ‌ماهی ها وارد می کند و علاوه بر زشتی و آلودگی طبیعت موجب مشکلات عدیده ای نیز می شود زیرا زمان تجزیه و بازیافت آن در طبیعت یک پروسه طولانی است.
وی به خطر رها کردن و سوزاندن زباله و عوارض آن در طبیعت اشاره کرد و افزود: رها کردن زباله در طبیعت باعث افزایش تعداد جانواران موزی که ناقل بیماری های نظیر حصبه ، سل و ... هستند، می شود.
معاون سازمان پسماند شهرداری ایلام افزود: همچنین رها کردن بعضی لوازم برقی و باطری در طبیعت به دلیل داشتن جیوه باعث آلودگی آب های زیرزمینی می شود.
کارزانی به تفکیک و جداسازی زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: زباله خشک در بازیافت بهتر مورد استفاده قرار گرفته و باعث می شود با بازیافت مجدد بسیاری از زباله ها علاوه بر کاهش مصرف، 95 درصد آلودگی خاک می شود.
وی به آموزش چهره به چهره و تاثیر گذاری آن در خانواده تاکید کرد و گفت: امیدواریم همه افراد نسبت به دور ریز زباله، تفکیک زباله از مبدل و جداسازی زباله های تر و خشک به منظور بازیافت موارد مورد استفاده نظیر کاغذ، پلاستیک، شیشه و ... اقدام کنند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.