به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اُپرای 'عاشورا' نخستین اثری است که بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و کارگردانی شده است و با آهنگسازی بهزاد عبدی به اجرا درآمده است .
اپرای عروسکی عاشورا در شمار پرمخاطب ترین آثار گروه تئاتر عروسکی آران در خارج از ایران محسوب می شود.
بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر «آران» و کارگردان اپراهای عروسکی درباره جدیدترین فعالیت گروه در زمینه اجرای اپراهای عروسکی گفت: با میزبانی اداره کل ارشاد استان مازندران قرار شد تا اپرای عاشورا را در شهر بابل اجرا کنیم از این رو به این شهر سفر کرده ایم و در حال آماده سازی اپرا برای اجرا هستیم.
وی درباره زمان و مکان اجرای اپرای عاشورا در شهر بابل افزود: قرار است روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ مهر این اثر را در سالن دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهر بابل روی صحنه ببریم.
کارگردان اپرای عاشورا با اشاره به ظرفیت ۵۰۰ نفره سالن اظهار امیدواری کرد که طی سه اجرا مخاطبان و علاقه مندان به تماشای این اپرا بنشینند.
غریب پور همچنین گفت که استان های خوزستان و اصفهان نیز مایل هستند که از اجرای این اثر میزبانی کنند و قرار است بعد از اجرای مازندران درباره اجرا در این ۲ استان تصمیم گیری شود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.