به گزارش خبرنگار ایرنا ، این خانه که هدف از تاسیس آن توانبخشی شناختی سالمندان اعلام شده در فضایی به مساحت 106 متر مربع با حضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی به بهره برداری رسید.
قرار است خانه جهاندیدگان ساری محلی برای اجرای برنامه های شاد و متنوع، توانمند سازی سالمندان و تقویت روحیه نشاط و شادابی در آنان شود.
خانه جهاندیدگان و باغچه توانبخشی شناختی سالمندان ساری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری ساری به عنوان اولین باغچه توانبخشی شناختی سالمندان در ایران جهت غربالگری و پیشگیری اولیه اختلالات شناختی در سالمندان و ارتقاء سلامت روان در این گروه سنی و همچنین آموزش سالمندی سالم راه اندازی شد.
همزمان با افتتاح این مرکز توانبخشی که موسس اولین دپارتمان حافظه در ایران هم حضور داشت، نیروهای شاغل در خانه جهاندیگان در اولین کارگاه پروژه کشوری کلینیک های حافظه در ایران شرکت کردند.
بوستان ولایت ساری با 10 فضای فرهنگی ، اجتماعی و تفریحی در سطح 6 هکتار از زمین پادگان سابق شهید فرامرزی متعلق به ارتش اردیبهشت امسال به بهره برداری رسیده بود.
بر اساس آمار بهزیستی مازندران 10 درصد از جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری استان را سالمندان تشکیل می دهند.
بر اساس اظهارات کارشناسان بهزیستی مازندران بیشتر سالمندان استان در کنار فرزندان خود هستند و با احترام و عزت نگهداری و در حال زندگی هستند.
در حال حاضر 2 مرکز شبانه روزی سالمندان در ساری و یک مرکز در هر یک از شهرهای بابل ، چالوس و رامسر وجود دارد که حدود 280 سالمند در این مراکز نگهداری و خدمات دریافت می کنند.
/1654/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.