به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر 9 کبوتر سبکبال روزهای خیبری این سرزمین که روز گذشته قدم به آستان استان علوی مازندران گذاشت، پس از میزبانی زمزمه های عاشقانه مردم سوادکوه و بابل، امروز مهمان آسمان ابری ساری شد تا مرثیه عشق به اباعبدالله در این نقطه تکمیل شود.
تقارن مهمانی مسافران بهشت در مازندران با روزهایی که سالار شهیدان مهمان نینوا شد تا سر بدهد و اسلام بماند، حال و هوایی معنوی در خیابان های ساری آفرید، تا کارنامه اشک و سوگواری دل های عاشورایی، پربارتر، محرمی دیگر را پشت سر بگذارند.
شهدای جاوید اثر جنگ تحمیلی که روز گذشته با اسقبال مردم شهر پل سفید و زیرآب از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان مازندران شد، شامگاه یکشنبه طلایه داران شام غریبان مردم ولایتمدار و شهیدپرور بابل در حسینیه سپاه این شهرستان بودند.
این لاله های گمنام امروز وارد ساری شدند و با استقبال مسئولان و عزاداران حسینی از میدان شهدای این شهر تا گلزار شهدای امامزاده یحیی (ع) تشییع و برای خاکسپاری عازم نقطه هایی از این استان شدند.
براساس برنامه ریزی های انجام شده پیکر یکی از شهدا در قائمشهر و 2 شهید در شهر شیرود ، 2 شهید در تنکابن و 2 شهید نیز در دانشگاه آزاد اسلامی نکا به خاک سپرده می شوند.
پیکر 2 شهید دیگر نیز به ستاد مرکزی سپاه کشور در تهران باز خواهند گشت.
شهید گمنامی که قرار است در حوزه محمدیه قائمشهر خاکسپاری شود ، 18 ساله است و در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسید.
2 شهید گمنام نیز که در دانشگاه آزاد نکا تدفین می شوند به ترتیب 25 و 18 ساله هستند که در عملیات والفجر 8 منطقه عملیاتی ام الرصاص و عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیدند.
همچنین 2 شهید گمنام 21 و 25 ساله که در عملیات های کربلای 6 در سومار و کربلای چهار در ام الرصاص به شهادت رسیدند در شهر تنکابن دفن خواهند شد.
شهرستان شیرود نیز میزبان 2 شهید گمنام است که 24 و 20 ساله می باشند و در عملیات های والفجر 8 و کربلای 4 به درجه شهادت نائل آمدند.
تاکنون 310 شهید گمنام در 105 نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان 317 شهید گمنام خواهد شد.
مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی 25 کربلا خدمت کردند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.