به گزارش خبرنگار ایرنا، تعدادی از ساکنان مسکن مهر 144 واحدی گلسار بابل روز سه شنبه در اعتراض به آنچه که غیر قانونی بودن مطالبه 60 میلیون ریالی بنیاد مسکن برای پارکینگ و انباری این واحدها نامیدند، مقابل ساختمان استانداری مازندران در ساری تجمع کردند.
این افراد که حدود 50 نفر بودند، ادعا داشتند که پارکینگ و انباری برابر قانون نباید در تعیین مساحت واحدهای مسکن مهر محاسبه شود در حالی که بنیاد مسکن مازندران بر این اعتقاد است که قراردادهای ساخت و تحویل مسکن مهر موجود است و درخواست این افراد زیاده طلبی است .
یکی از ساکنان مسکن مهر گلسار بابل در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چندین نوبت از ما مطالبه 60 میلیون ریال بابت هر واحد این مجتمع دارد که غیر قانونی است.
وی که حاضر نشد نامش را به خبرنگار ما بگوید، افزود: انباری و پارکینگ بخشی از مساحت مسکن مهر محسوب نمی شود ولی بنیاد مسکن آن را در قیمت گذاری محاسبه کرده است و ما هم در چنین شرائطی قادر به پرداخت آن نیستیم.
به وجو این که امروز طبق برنامه هفتگی مسئولان استانداری ملاقات مردمی داشتند ولی معاون سیاسی، امنیی و اجتماعی استاندار با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و 10 نفر از نمایندگان مالکان مجتمع گلسار بابل در محل استانداری تشکیل جلسه داد تا موضوع بررسی شود.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در پایان این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: اگر چه هنوز تسویه حساب نهایی با هیچ یک از مالکان مجتمع 144 واحد گلسار بابل انجام نشده است، اما خواسته معترضان بر حق نیست.
میثم ربیعی توضیح داد: هر گونه قیمت گذاری ها و محاسبه متراژ واحدهای مسکن مهر بر اساس مقررات و تعهدات کتبی موجود است و بنیاد مسکن هم در چارچوب مقررات و تعهدات مبتنی بر قرارداد مالکان مطالبه گری می کند.
وی گفت: به طور میانگین مالکان هر یک از واحدهای این متجمع باید 60 تا 70 میلیون ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت کنند، ولی از آنجا که تسویه حساب ها نهایی نشده ، هنوز درخواستی هم از سوی ما مبنی بر پرداخت این رقم به آنها داده نشده است.
ربیعی افزود: بر اساس دستورالعمل جلسه ای که امروز به ریاست معاون استاندار برگزار شد، به صورت شفاهی مقرر شد تا قبل از محاسبه و ابلاغ نهایی، هیچ یک از ساکنان در مورد پرداخت این رقم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نگران نباشند.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در عین حال بیان داشت: دلیل اعتراض صاحبان مسکن مهر این مجتمع و دیگر مجتمع های مشابه آن در استان مبنای قانونی و مقرراتی ندارد و آنان فقط برای گرفتن امتیاز ویژه در شرائط کنونی سیاسی و اقتصادی از دولت هستند.
این چندمین بار در چند سال گذشته است که جمعی از مالکان مجتمع مسکن مهر گلسار بابل به خاطر اختلاف قیمت تجمع برگزار می کنند.
اگر چه آنها معتقدند بر اساس قراردادی که در اختیار دارند محاسبه مساحت پارکنیگ و انباری تخلف محسوب می شود ولی ظاهرا تاکنون اقدام قضایی در این زمینه علیه پیمانکار انجام نداده اند.
بر اساس مقررات موجود در خرید و فروش ساختمان در کشور، قیمت انباری و پارکنیک یک سوم قیمت هر متر مربع ساختمان محسوب می شود.
ساخت مجتمع گلسار بابل سال 86 آغاز شد ولی در دولت تدبیر و امید به پایان رسید.
بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، 16 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در این استان ساخته شده است.
اجرای مسکن مهر دولت نهم و دهم در استان مازندران در سال 86 حدود 57 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی در دست ساخت قرار گرفت که 60 درصد این واحدها در دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.