علی اصغر بسطامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که بارش های رگباری بیشتر در ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران رخ خواهد داد.
وی پیش بینی کرد که رگبار پراکنده تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت و دمای هوای استان هم در این مدت به صورت نسبی کاهش می یابد.
جدول پیش بینی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای امروز استان به طور محسوس افزایش می یابد، ولی از فردا جمعه به تدریج کاهش خواهد یافت.
بر این اساس، دمای هوای ساری مرکز استان مازندران امروز در گرم ترین زمان به 33 درجه بالای صفر می رسد و رطوبت نسبی هوا هم در این مدت بین 60 تا 70 درصد در نوسان خواهد بود.
دمای هوای ساری فردا در گرم ترین زمان به 32 و روز شنبه به 30 درجه کاهش می یابد.
در همین حال جدول اعلام وضعیت هوای مناطق مختلف مازندران نشان می دهد که در حال حاضر بیشترین میزان رطوبت هوا در مناطق ییلاقی قابل مشاهده است به طور که در آلاشت با دمای هوای 15 درجه، رطوبت نسبی هوا به 91 درصد رسیده است.
رطوبت نسبی هوا در ساری 61 درصد برآورد شده است.
هوای مازندران پس از دو هفته بارش های پراکنده و کاهش نسبی دما، از اواسط هفته جاری صاف شد و رو به گرمی گذاشت ولی دمای هوا مرز 33 درجه سانتی گراد را در این مدت رد نکرد.
این در حالی است که مازندرانی ها و مسافران و گردشگرانی که این استان را مقصد سفرشان قرار داده بودند، در ماههای خرداد و تیر و اوایل مرداد گرمای کم سابقه ای را تجربه کردند.
افزایش دمای هوای استان سبب شده بود تا ساعت کار ادارات و دستگاههای اجرایی استان دو هفته پایانی تیر و تمامی روزهای ماه مرداد تغییر کند.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.