به گزارش ایرنا، رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران در این آئین گفت که دولت تدبیر از زمان شکل گیری این پارک حمایت های خوبی ارائه کرده است و این حمایت ها باعث شد تا با راه اندازی شبکه نوآوری فناوری، مازندران از این لحاظ به عنوان اولین استان، الگوی کشور قرار گیرد.
علی معتمدزادگان افزود: دولت با همه محدودیت و تنگناهای اقتصادی، اعتبارات قابل توجهی برای پویایی مراکز رشد و واحدهای فناوری این استان اختصاص داد و نکته مهم تر آنکه برخلاف دیگر مراکز اشتغالزایی، افرادی که دراین مرکز فعالیت دارند، حدود 90 درصدشان شغل پایدار خواهند داشت.
رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران گفت: غرب مازندران دارای 2 مرکز رشد و واحدهای فناور است که مرکز رشد تنکابن هم اکنون سه واحد فناور دارد و براساس بررسی های انجام گرفته این قابلیت را دارد که بتواند در سال نخست حدود 10 هسته و واحد فناور در آن فعالیت داشته باشند.
معتمدزادگان، توانمندی سازی، تسهیل در ایجاد شرائط تجاری سازی در بازارهای اقتصادی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به شرکت های فعال در این مرکز را از اهداف پارک علم و فناوری معرفی کرد.
وی نوع فعالیت این واحدها را در زمینه رباتیک، الکترونیک و فناوری اطلاعات اعلام کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران در ادامه به اهمیت شرکت های دانش بنیان و نقش آن ها در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه بررسی ها نشان داده که سرانه درآمد یک شرکت دانش بنیان در یکی از کشورهای آسیایی از درآمد خود آن کشور بیشتر است.
معتمدزادگان افزود: مرکز رشد واحدهای فناور تنکابن در حقیقت ظرفیت خوبی است و توان آن را دارد حتی با آموزش دادن به دانش آموختگان مراکز علمی جویای کار نیز خدمات ارائه دهد تا بتوانند در بازار کار مشغول فعالیت شوند.
معاون هماهنگی، امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران نیز گفت: این استان در 8 برنامه هوشمند سازی تحول اداری در قالب دولت الکترونیک از لحاظ برخورداری از زیرساخت های فناوری نوین جزو دومین استان کشور است.
حسن خیریانپور افزود: امروز مازندران ظرفیت های خوبی برای رشد از لحاظ کمی و کیفی دارد و مرکز فناوری رشد تنکابن می تواند پیوند دهنده مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و تولیدی باشد منتهی باید درجهت تجاری سازی علم و ارتقای شرکت های دانش بنیان نیز بیش از پیش تلاش کرد.
نزدیک به یک دهه از فعالیت پارک علم و فناوری استان مازندران می گذرد و هم اکنون حدود 90 شرکت در حوزه علم و فناوری در این پارک فعالیت دارند و براساس آمار منابع رسمی حدود 860 نفر در این شرکت ها مشغول فعالیت هستنند.
7078 / 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.