به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی دوشنبه شب در آیین افتتاح همزمان 158 پروژه شهرستان شاهرود که با حضور وزیر علوم در پردیس فناوری های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بیش از یک سال در انتظار مرز هوایی هستیم و می دانم مشکل کجاست اما امیدواریم دولت نگاهش متوازن و فراملی و نه منطقه ای و شهرستانی باشد.
وی با یادآوری اینکه منطقه ویژه پارک علم و فناوری استان از سال 94 به تصویب رسیده و هنوز اجرایی نشده، اضافه کرد: متاسفانه این پارک که همه استان را زیر پوشش دارد کنار گذاشته شده و طرح دیگری کلید می خورد و این کار ظلم نه تنها به یک شهرستان بلکه به استان است.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه اگر در هر حوزه ای توسعه ای دیده می شود باید گریزی به اثرات دانشگاه ها در آن حوزه زد، تصریح کرد: با این وجود همیشه می گوییم که دانشگاه باید بیش از این نقش خود را ایفا کند و به ارتباط متقابل دانشگاه و بازار کار نیاز داریم.
حسینی شاهرودی خواستار تقویت قراردادهای دانشگاهی در راستای توسعه شهرستان شد و ابراز داشت: دانشگاه های شاهرود در آمایش ورود خوبی داشته و در برخی موارد صنعتی و معدنی بسیار تأثیرگذار بودند اما در کشاورزی کم اثر بودند که باید بیش از این از آن ها استفاده شود.
برای طرح های بهره برداری شده هفته دولت در شاهرود یک هزارو685میلیارد ریال هزینه شده است.
در هفته دولت پارسال 141 طرح با اعتباریک هزارو70 میلیارد ریال در شهرستان شاهرود بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.