به گزارش ایرنا، حامد مظاهریان روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید را ه و شهرسازی لرستان در سالن اجتماعات بانک صادرات خرم آباد افزود: تعریف چندین نقشه برای یک ساختمان و ساخت های غیرمهندسی و غیراصولی، شهر را به نقطه غیرقابل برگشت سوق می دهد.
وی اظهار داشت: خرم آباد شرایط تبدیل شدن به یک شهر ایده آل را دارد که برای این مهم باید انضباط شهری برقرار شود و گسترش یابد.
وی با بیان اینکه تحول بزرگی در حوزه مسکن و ساختمان لرستان رخ داده ادامه داد: سال 85 تراکم خانوار این استان در واحد مسکونی 1.13 بوده و به ازای هر 100 باب خانه 113 خانوار وجود داشت.
مظاهریان گفت: این شرایط در سرشماری سال 95 بهبود یافته و به ازای هر 100 خانه 104 خانوار در استان زندگی می کند.
وی ظرفیت نظام مهندسی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: سال 85 در احداث ساختمان های روستایی 60.3 درصد از مصالح بادوام استفاده می شد که این میزان در سال 95 به 81.5 درصد ارتقا یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه مسکن سیاست گذار باشد بیان کرد: اولویت احداث مسکن در حاشیه شهرها به بافت های میانی تغییر یافته چرا که توسعه منفصل شهرها اقدامی غیرکارشناسی با هزینه های بالا است.
مظاهری تصریح کرد: توجه به اقشار متوسط و جوانان برای تامین مسکن از اولویت های دولت است که طرح اعطای وام 2 برابری تا نیمه سال گذشته روند خوبی داشت اما به دلیل بهم خوردن تعادل بازارهای رقیب و موازی و تاثیر نرخ سکه و ارز، مسکن به عنوان کالای اقتصادی و سرمایه ای شناخته شد و ارزش تسهیلات مصوب شده برای خرید مسکن کاهش یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این آیین گفت: ادغام حوزه راه و شهرسازی و انتخاب یک مدیر برای این اداره کل موجب می شود در یکی از بخش ها تلاش بیشتر و بخش دیگر متحمل آسیب جدی شود.
احمد مرادپور افزود: اتصال راه های اصلی لرستان به استان های همجوار باید در اولویت قرار گیرد اما در حال حاضر مشکل اصلی استان در خصوص شهرسازی است.
وی با تاکید بر ساخت و ساز کمی و کیفی اظهار داشت: نظام مهندسی با بیش از 10 هزار مهندس مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت و ساز را دارد اما با این وجود شهرها بدقواره هستند، به نماسازی توجه نمی شود و ایرادهایی نیز در مباحث کمی و کیفی وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با انتقاد از چند نقشه ای بودن ساختمان ها در استان گفت: شهرداری، مالک، نظام مهندسی و در برخی موارد افراد خانواده نیز نقشه های متفاوتی برای احداث بنا ارائه می دهند.
مرادپور اضافه کرد: لرستان افراد توانمندی در حوزه راه و شهرسازی دارد اما تعدد کاندیداها برای دریافت سمت مدیر کلی این بخش، موجب تفرقه میان هواداران انها و در نهایت انتخاب یک مدیر غیربومی شد.
در ایم مراسم با تقدیر از خدمات 25 ماهه علی علیخانی، رضا خالقی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی لرستان معرفی شد.
خالقی پیش از این معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بوده است.
طول راههای لرستان هشت هزار کیلومتر که حدود 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.