به گزارش ایرنا به نظر می رسد پوشیدن لباس فرم علاوه بر ایجاد نظم و یکرنگی ظاهری دانش آموزان را که در مدرسه به همراه دارد در انتخاب رنگ و مدل آن در برخی موارد بی مهری هایی صورت می گیرد که مسئولان باید در زمان اجرای این مهم سن و مقطع تحصیلی را لحاظ کنند.
امسال نیز در تهیه لباس فرم مدارس از ترکیب چند رنگ ناهمگون و طراحی ضعیفی استفاده شده که برای اجرای این مهم باید از کارشناسان و مشاوران بیشتری بهره گرفته می شد.
به عقیده کارشناسان رنگ و مدل لباس فرم درمیزان رشد تحصیلی، افزایش نشاط و شادابی دانش‌آموزان و همچنین خستگی زودهنگام را در کلاس درس به ارمغان می آورد.
درسال تحصیلی جدید بسیاری از لباس های فرم مدارس بروجرد از رنگ های تیره مانند زرشکی، سرمه ای، قهوه ای تیره و یا مشکی استفاده شده که این مهم نارضایتی برخی از دانش آموزان را به همراه دارد.
همه این موارد در کنار دوخت های نامناسب این لباس ها سبب شده تا برخی از والدین ترجیح دهند لباس ها را خودشان با هزینه ای بیشتر تهیه کنند.
انتظار می رود در طراحی لباس مدارس از طراحان لباس که نظرات کارشناسی و روانشناسی از نظر رنگ و مدل دارند استفاده بیشتری شود.
خانم احدی مادر یکی از دانش آموزان دختر ابتدایی در این باره افزود: هر ساله رنگ و فرم لباس های دانش آموزان تغییر می کند در حالی که برخی از دانش آموزان لباس فرم سال گذشته را به خوبی نگهداری کرده و امسال هم می توانند مورد استفاده قرار دهند.
وی اضافه کرد: اداره آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید از مشاوران و کارشناسان طراحی لباس و رنگ استفاده کنند، زیرا انتخاب و طراحی لباس های رنگ تیره برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مناسب نیست.
خانم گوهری مادر یک دانش آموز پسر افزود: لباس های فرم دانش آموزان پسر قهوه ای تیره و با ترکیبی از پارچه چهارخانه است که مناسب سن این مقطع تحصیلی نیست.
وی اظهار داشت: پوشیدن لباس های فرم با رنگ شاد و با طراحی زیبا در روحیه دانش آموزان موثر است که باید آموزش و پرورش قبل در این راستا نظارت بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: مدارس و آموزش و پرورش می توانند با هماهنگی بیشتر هر دو سال یکبار فرم و رنگ لباس مدارس تغییر کند تا فشاری هم در این شرایط به خانواده ها وارد نشود.
رئیس اداره اموزش و پرورش بروجرد گفت: تصمیم گیری برای لباس فرم مدارس درکارگروهی متشکل از نمایندگان مدیران، نماینده آموزش و پرورش و نماینده انجمن اولیا و مربیان انجام شده است.
شهاب روزبهانی افزود: به همه مدارس بخشنامه شده که با توجه به مقطع تحصیلی از رنگ های شاد و مناسب سن دانش آموزان در تهیه لباس فرم استفاده شود.
وی اظهار داشت: در 2 سال گذشته لباس فرم دانش آموزان در بروجرد تغییر نکرده است که امسال بنا بر درخواست مدارس تغییراتی در رنگ و مدل لباس مدارس ایجاد شد.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.