به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی لرستان، افزود: این شرکت باید با شناخت بالا از ظرفیت های استان در راستای توسعه و رشد صادرات گام بردارد.
وی با تاکید بر تعریف و تشریح راهبردهای صادرات گفت: بانک توسعه صادرات از منابع بالادستی استفاده می کند اما منابع بانک های استان ناچیز است.
استاندار لرستان با اشاره به منابع مالی ضعیف استان تصریح کرد: اعتبارات کمتری در این منطقه توزیع می شود که افزایش تخصیص به استان برای توسعه و پیشرفت آن ضروری است.
خادمی خواستار توجه ویژه به لرستان شد و گفت: بانک صادرات باید منابع سهمیه بندی برای مناطق توسعه نیافته را در نظر بگیرد و هدفگذاری برای استان با رعایت معیارهای درست هزینه انجام شود.

***صادرات لرستان به 340میلیون دلار رسید
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در این نشست گفت: صادرات غیرنفتی استان، سال گذشته در قالب 42 شرکت به 340 میلیون دلار رسید.
حسین سلاح ورزی اظهار داشت: 2هزار و 291 تن کالا در سال 96 صادر شد که این میزان از میانگین کشوری بیشتر است.
وی افزود: سال‌ های گذشته رشد صادرات غیر نفتی استان به صورت مداوم صورت گرفته است و شرکت مدیریت صادرات برای توسعه صادرات بیشتر توسط بازرگانان و تولیدکنندگان لرستان تاسیس شد.
وی گفت: برنامه‌ریزی در جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری به دلیل ارزآوری، در دستور کار قرار دارد.
سلاح ورزی ادامه داد: امسال برنامه های مدون و منسجم برای توسعه صادرات استان پیش‌بینی شده است که اجرای آن نیازمند حمایت همه جانبه است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.