به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، اللهیار ملکشاهی به نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحهFATF اشاره کرد و افزود: لوایح اصلاح قانون مبارزه با جرائم سازمان یافته، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی و در صحن علنی تصویب شد.
وی درباره لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم هم اظهارداشت: این لایحه پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، به دلیل اعتراضات در جلسه علنی مجلس دو ماه تعلیق شد.
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: شورای نگهبان اکنون لایحه پالرمو را به مجلس اعاده کرده و ما آن را بار دیگر در این کمیسیون بررسی و اصلاح می‌کنیم.
ملکشاهی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام هم می‌تواند نظرات خود را با توجه به سیاست‌های کلی نظام، قبل از اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس اعلام کند.
وی یادآور شد: این مجمع در صورت مغایرت طرح یا لایحه با سیاست های کلی نظام می تواند نظر این مجمع را از طریق شورای نگهبان ارائه کند.
وی با بیان این که مجمع تشخیص مصلحت درباره لایحه پالرمو نظرات خود را اعلام کرده است، افزود: نمایندگان مجلس این نظرات را در بررسی خود لحاظ می کنند.
رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر تصمیم گیری لوایح مزبور در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا اشاره کرد و گفت:‌ بعید می‌دانم درباره این لوایح چهارگانه در شورای هماهنگی سران قوا تصمیم‌گیری شود.
ملکشاهی تصریح کرد: در حال حاضر لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم دو ماه مسکوت است و بعد از پایان این زمان، در صحن علنی مطرح می شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.