به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی روز چهارشنبه در دیدار کارکنان فنی و حرفه ای بروجرد که به مناسبت هفته مهارت در دفتر امام جمعه شهرستان برگزارشد، افزود: خلا آموزش های دانشگاهی مهارت های عملی است که فنی و حرفه ای باید آن را جبران کند.
وی اظهارداشت: امروز جوانان به دنبال کارهای اداری و پشت میز نشینی هستند و به دلیل نداشتن مهارت های کافی نمی توانند وارد بازار کار شوند.
امام جمعه بروجرد اضافه کرد: در کشور ما برای اینکه جوانان کار و تلاش در شرایط مختلف را تجربه کنند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی لازم نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه انجام کار و تلاش یک ارزش برای انسان محسوب می شود، بیان کرد: جوانان باید ابتدا مهارت کافی را برای انجام کار کسب و با تلاش و کوشش به دنبال کسب روزی حلال باشند که تحقق این مهم نیازمند فرهنگ سازی است.
وی ادامه داد: فنی و حرفه ای می تواند با ارائه آموزش های به روز در رفع معظل بیکاری و اشتغال به رونق اقتصادی کشور کمک کند.
رئیس فنی و حرفه ای امام علی (ع) بروجرد نیز در این دیدارگفت: فنی و حرفه ای بروجرد دارای 2 مرکز ثابت برادران و یک مرکز خواهران است.
رضا دادگر افزود: مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد دارای 12 کارگاه ثابت و 14 مرکز سیار با 28 کارگاه آموزشی است.
وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 602 هزار نفر ساعت آموزش در مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد ارائه شد.
رئیس مرکزفنی و حرفه ای امام علی (ع) اضافه کرد: 147 رشته در این مرکز ارائه می شود که تا در هفته آینده پنج رشته جدید اضافه خواهد شد.
دادگر ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای در پادگان های مهندسی ارتش جمهوری اسلامی، 24 بعثت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، در جوار دانشگاه، صنایع، روستاها، زندان و کمپ های ترک اعتیاد و TC به کارآموزان ارائه می شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.